Η κρίση που χτύπησε
και συνεχίζει να επηρεάζει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δεν αποτελεί μονάχα μία
ένδειξη κακών οικονομικών χειρισμών. Το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει περίπου 160 εφημερίδες, 180 τηλεοπτικούς
σταθμούς, 800 ραδιοφωνικούς σταθμούς, 3.500 περιοδικά, αλλά και περίπου 10,5 εκατομμύρια
πληθυσμό, μας δίνει το δικαίωμα να σκεφτόμαστε λίγο διαφορετικά.
Από την άλλη πλευρά, η ανάλυση οικονομικών
στοιχείων εκ των μεγαλύτερων ΜΜΕ της χώρας, μας οδηγεί σε ασφαλή και σίγουρα
δυσοίωνα αποτελέσματα για το μέλλον. Σύμφωνα με τα στοιχεία για τους
πρώτους έξι μήνες του έτους, καταγράφηκε μείωση 18% στη συνολική διαφημιστική
δαπάνη, η οποία διαμορφώθηκε σε 832 εκατομμύρια ευρώ έναντι 1 δισεκατομμυρίου
ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010. Συγκεκριμένα, η διαφημιστική δαπάνη προς την
τηλεόραση υποχώρησε σε ποσοστό 14%, προς τα περιοδικά μειώθηκε κατά 21%, προς
το ραδιόφωνο κατά 29% και τέλος προς τις εφημερίδες κατά 14%.
Ενδεικτικά στον
Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη, ο κύκλος εργασιών της μητρικής το πρώτο εξάμηνο
του 2011 διαμορφώθηκε σε 42,8 εκατομμύρια ευρώ έναντι 58,9 εκατομμυρίων ευρώ
(-27%) το 2010. Τα έσοδα από κυκλοφορία, που αφορούν στις πωλήσεις των
εφημερίδων, των ενθέτων τους, και των περιοδικών της εταιρίας μειώθηκαν κατά
-25% και τα έσοδα από διαφημιστικές καταχωρήσεις κατά 6,4 εκατομμύρια ευρώ
(-32%). Τα αποτελέσματα χρήσεως μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες -8,8
εκατομμυρίων ευρώ έναντι ζημιών -10,6 εκατομμυρίων ευρώ το αντίστοιχο διάστημα
για το 2010.
Επιπλέον, σύμφωνα
με τους επικεφαλής της Πήγασος Εκδοτική, στο πρώτο εξάμηνο, τα έσοδα
διαμορφώθηκαν στα 62,7 εκατομμύρια ευρώ (από 98 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο
εξάμηνο του 2010), ενώ οι ζημιές προ φόρων διευρύνθηκαν στα 14,7 εκατομμύρια
ευρώ, από 4,1 εκατομμύρια ευρώ.

