Ο γίγαντας του
παγκόσμιου ιστού ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι έχει στα σχέδιά του την
«παρακολούθηση» των δραστηριοτήτων των χρηστών σχεδόν σε όλα τα sites του, όπως
το Youtube, το Gmail και τη διάσημη μηχανή αναζήτησης που διαθέτει. Για την
ιστορία, η Google συλλέγει ήδη, εδώ και καιρό, κάποιες από αυτές τις
πληροφορίες.
Για πρώτη φορά,
ωστόσο, θα έχει τη δυνατότητα να συνδυάζει δεδομένα από όλες τις σελίδες που
διαθέτει, ώστε να μπορεί να συνθέσει ένα ολοκληρωμένο «προφίλ» των χρηστών των
υπηρεσιών της εταιρίας. Το ζήτημα είναι ότι οι χρήστες δεν θα έχουν τη
δυνατότητα να απενεργοποιήσουν το νέο αυτό χαρακτηριστικό, που θα ενεργοποιηθεί
την 1η Μαρτίου.
Και σ’ αυτό το
σημείο έρχονται οι ειδικοί να σημειώσουν ότι η εν λόγω «αλλαγή πολιτικής» θα
προκαλέσει ενδεχόμενα και νέες παρεμβάσεις και ελέγχους από τις ομοσπονδιακές
ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας της εταιρίας, καθώς
και ζητήματα ανταγωνιστικών πρακτικών. Κάποιοι συνήγοροι των καταναλωτών
σημειώνουν ότι η νέα πολιτική θα μπορούσε να προκαλέσει «ανησυχία» σε άτομα που
δεν αναμένουν ούτε μπορούν να φανταστούν ότι οι πληροφορίες που παρέχουν σε μία
ιστοσελίδα θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν σε τόσο πολλά διαφορετικά
sites.
Ένας χρήστης που εγγράφεται
στο Gmail, για παράδειγμα, δεν θα μπορούσε, ίσως, να φανταστεί ότι το
περιεχόμενο από τα μηνύματά του θα μπορούσε να επηρεάσει την «εμπειρία» του σε
φαινομενικά άσχετες ιστοσελίδες, όπως το Youtube. «Οι νέες ανακοινώσεις
απορρήτου της Google είναι απογοητευτικές και λίγο τρομακτικές», αναφέρει ο
διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, James Steyer. «Ακόμη και αν η
εταιρία πιστεύει ότι η παρακολούθηση των χρηστών σε όλες τις πλατφόρμες
βελτιώνει τις υπηρεσίες της, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να
το επιλέξουν αυτό προαιρετικά – ειδικά τα παιδιά και οι έφηβοι που είναι
μανιώδεις χρήστες του Youtube, του Gmail και του Google Search».
(πηγή: Ελεύθερος Τύπος)