Έρευνα Focus Bari: Αγοράζουμε πλέον μόνο τα απολύτως απαραίτητα

26 Σεπ 2012

   Σε δραστικές περικοπές δαπανών σε όλα τα επίπεδα έχει οδηγηθεί η πλειονότητα των Ελλήνων, «κόβοντας» ακόμη και είδη πρώτης ανάγκης που αφορούν τρόφιμα και άλλα απολύτως απαραίτητα είδη σούπερ μάρκετ.

   Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την online έρευνα που διενήργησε η εταιρεία Focus Bari για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στα νοικοκυριά. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Το 98,3% των ερωτηθέντων παραδέχτηκαν ότι προχώρησαν σε δραστικές περικοπές στα έξοδα του νοικοκυριού τους, το 78,9% έχει επανεξετάσει τις ανάγκες του, ενώ το 65,4% έχει περιορίσει τις ανάγκες του στα απολύτως «απαραίτητα».

   «Μαχαίρι» στα έξοδα
   «Πρωταθλήτρια» στις περικοπές είναι η διασκέδαση, η οποία έχει περιοριστεί κατά 83,5%, ενώ ακολουθούν η ένδυση - υπόδηση με μείωση 80%, ο εξοπλισμός σπιτιού με 75,9% και τα ταξίδια με 74,1%. Σημαντικό είναι το ποσοστό των πολιτών (53,9%) που έχει μειώσει δραστικά τα έξοδα στο σούπερ μάρκετ, ενώ το 50,4% έχει μειώσει και τις αγορές τροφίμων όταν τα ποσοστά το 2011 ήταν 44,7% και 39,5% αντίστοιχα. Η βασική αιτία για την «καθίζηση» των δαπανών δεν είναι άλλη από τη μείωση του εισοδήματός τους, όπως παραδέχτηκαν περισσότεροι από 8 στους 10 ερωτηθέντες.

   Η κρίση αλλάζει συνήθειες
   Την ίδια στιγμή οι πολίτες έχουν γίνει πολύ πιο «διερευνητικοί» ως προς τις αγορές τους σε σχέση με το παρελθόν, περνώντας από το «μικροσκόπιο» τα προϊόντα ώστε να εντοπίσουν τις καλύτερες τιμές, εκπτώσεις και προσφορές. Το 50,8% που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι χρησιμοποιεί εκπτωτικά κουπόνια για τις αγορές του, ενώ το 75,9% αναζητά προσφορές / εκπτώσεις.
   Προσαρμόζοντας τη ζωή τους στα «χρόνια της κρίσης», επτά στους δέκα αναζητούν φθηνότερους τρόπους ψυχαγωγίας ή ακόμη και «λύσεις» που προϋποθέτουν μηδενικές δαπάνες. Παράλληλα, λόγω της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, αγορές ή άλλες δραστηριότητες που απαιτούν «μεγάλο χρηματικό ποσό» αναβάλλονται… επ’ αόριστον, με τα ταξίδια και τις αγορές ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών συσκευών να βρίσκονται πρώτα στη λίστα. Οι βασικές τους πλέον προτεραιότητες είναι η εργασία (55,9%), η αποταμίευση (52,3%), η οικογένεια (44,2%) και η υγεία (41,6%).

   Δεν βλέπουν φως στο τούνελ
   Το 55,4% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η κρίση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 34,1% σε αρχικό
στάδιο ακόμη, τη στιγμή που επτά στους δέκα θεωρούν ότι η οικονομική κρίση θα διαρκέσει και μετά το 2013. Τέλος, εννέα στους δέκα δηλώνουν επηρεασμένοι και σε συναισθηματικό επίπεδο από την οικονομική κρίση, ενώ έξι στους δέκα δεν διστάζουν να παραδέχονται ότι αισθάνονται πολύ ή αρκετά «αγχωμένοι» με τις εξελίξεις.
   Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 703 συνεντεύξεων σε πανελλαδικό επίπεδο, το διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου.
(Πηγή: Η Αυγή)
Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News