Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επανήλθε,
έπειτα από ένα διάλειμμα ενός έτους. Επιβλήθηκε το 2011, δεν ανανεώθηκε η ισχύς
του για το 2012 και πρόσφατα, με διάταξη στο πολυνομοσχέδιο κύρωσης των πράξεων
νομοθετικού περιεχομένου των προαπαιτούμενων για τη δόση, επανήλθε για το 2013
και μονιμοποιείται.
Επιβαρύνει κατόχους Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών
εκατοστών, πισινών και αεροσκαφών. Ειδικά στα Ι.Χ. υπολογίζεται με συντελεστή
5% επί του τεκμηρίου διαβίωσης. Για ένα Ι.Χ. ηλικίας έως πέντε ετών και
κυβισμού 2.000 εκατοστών, ο φόρος είναι 440 ευρώ. Για ένα Ι.Χ. 3.500 κυβικών ο
φόρος ανέρχεται σε 2.380 ευρώ.
Ωστόσο, υπάρχει ένα παράθυρο του οποίου
έχουν αρχίσει να κάνουν χρήση πολλοί φορολογούμενοι, ειδικά αυτοκινήτων πολύ
μεγάλου κυβισμού, προκειμένου να γλυτώσουν από το «τσουχτερό» τεκμήριο και,
πλέον, τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Το τεκμήριο με βάση το οποίο υπολογίζεται
και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται ανά μήνα χρήσης του αυτοκινήτου.
Έτσι, πολλοί φορολογούμενοι κάνουν το εξής: Για όσο χρονικό διάστημα δεν
χρειάζονται το Ι.Χ., προχωρούν στην υποβολή δήλωσης ακινησίας (κατάθεση
πινακίδων). Όταν χρειαστούν το Ι.Χ. (π.χ., για μια εκδρομή ή για τις
καλοκαιρινές διακοπές) παραλαμβάνουν εκ νέου τις πινακίδες από την Εφορία.
Έχουν καταγραφεί περιστατικά όπου
συστηματικά ιδιοκτήτες μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. (π.χ., Cayenne, Hummer) καταθέτουν
τις πινακίδες κυκλοφορίας κάθε Δευτέρα και τις παραλαμβάνουν κάθε Παρασκευή. Με
αυτόν τον τρόπο μειώνουν σημαντικά τις ημέρες χρήσης του Ι.Χ..
Για παράδειγμα, αν το κρατούν μόνο το
Σαββατοκύριακα, τότε συνολικά κάθε έτος το χρησιμοποιούν (με τη φορολογική
έννοια) για περίπου 150 ημέρες ή 5 μήνες, αντί για 12. Με αυτόν τον τρόπο η
τεκμαρτή δαπάνη μειώνεται περίπου 58%. Έτσι, το τεκμήριο για ένα Ι.Χ. 3.500
κυβικών, από 23.800 ευρώ, μειώνεται στα 9.916 και, αντίστοιχα, ο φόρος
πολυτελούς διαβίωσης μειώνεται με καθ’ όλα νόμιμο τρόπο από τα 2.380 ευρώ στα
991,6 ευρώ. Στο υπουργείο Οικονομικών γνωρίζουν το παράθυρο και εξέτασαν στο
παρελθόν την πιθανότητα να το κλείσουν, θεσπίζοντας ένα τέλος ακινησίας για όσους
καταθέτουν πινακίδες (π.χ. 20 ευρώ). Έτσι, κάθε φορά που ένας φορολογούμενος θα
κατέθετε πινακίδες θα επιβαρυνόταν και θα μειωνόταν, με τον τρόπο αυτό, το
όφελος από τη συστηματική κατάθεση πινακίδων.
(Πηγή πληροφοριών: capital.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου