Το σχέδιο του νέου ευρωπαϊκού
κανονισμού που ενέκρινε προχθές το ΕΚ στοχεύει στο να μειώσει δραστικά τα όρια
του επιτρεπόμενου θορύβου που προκαλούν τα μηχανοκίνητα οχήματα με απώτερο
σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας.
Οι ευρωβουλευτές πρότειναν επίσης την εισαγωγή
συστήματος επισήμανσης του θορύβου για τα νέα αυτοκίνητα καθώς και προτύπων για
την εισαγωγή συστημάτων ακουστικής προειδοποίησης οχήματος για τα ηλεκτρικά
οχήματα προκειμένου αυτά να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς.
Η συνεχής έκθεση σε υψηλά επίπεδα
θορύβου μπορεί να εξαντλήσει τα φυσικά αποθέματα, να διαταράξει την ορθή
λειτουργία των οργάνων και να οδηγήσει στην ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων
και άλλων ασθενειών. Έρευνες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος δείχνουν
ότι το ήμισυ του αστικού πληθυσμού της ΕΕ είναι εκτεθειμένο σε επίπεδα θορύβου
άνω των 55 ντεσιμπέλ, ως αποτέλεσμα του περιβάλλοντος θορύβου που προκαλεί η
κίνηση στους δρόμους.
Αυστηρότερα όρια για το θόρυβο
Το σχέδιο νόμου προτείνει τη
σταδιακή εφαρμογή νέων ορίων σε έξι και οκτώ χρόνια από τη θέσπιση του νέου
κανονισμού. Η πρώτη φάση θα εφαρμοστεί στα νέα μοντέλα οχημάτων, ενώ η δεύτερη
σε όλα τα νέα οχήματα που τίθενται σε κυκλοφορία.
Το όριο για τα οχήματα γενικής
χρήσης θα μειωθεί σε 68 ντεσιμπέλ από 74 που είναι σήμερα. Για τα πιο δυνατά
οχήματα θα επιτρέπεται ένα περιθώριο 2 ή 6 επιπλέον ντεσιμπέλ. Το όριο για τα
βαρέα φορτηγά άνω των 12 τόνων θα παραμείνει στα 81 ντεσιμπέλ. Το σχέδιο
νομοθετικού ψηφίσματος υιοθετήθηκε με 401 ψήφους υπέρ, 228 κατά και 20 αποχές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου