H κρίση χτυπά τη Formula 1, το ακριβότερο σπορ στον πλανήτη

2 Φεβ 2013

   Σε μια εποχή που η ύφεση και οι αρνητικοί οικονομικοί δείκτες κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά, ο θαυμαστός κόσμος της F1 δείχνει ανεπηρέαστος. Ωστόσο, τα σημεία των καιρών δείχνουν ότι η μείωση του κόστους είναι προ των πυλών, γεγονός που θα «τσαλακώσει» τη φήμη του ακριβότερου αθλήματος στον πλανήτη, η συνολική αποτίμηση του οποίου, σύμφωνα με τους Financial Times, έφτασε τα 7,2 δισ. δολάρια ή στα 9,1 δισ. δολάρια αν συνυπολογιστούν και τα χρέη.

   Το μεγάλο αφεντικό της F1, Μπέρνι Εκλεστόουν, πάντως, μπορεί να αγαπά τα έσοδα, αλλά μελετά και κάθε αρνητικό παράγοντα, που θα μπορούσε να βάλει σε κίνδυνο τη λειτουργία της επιχείρησης.
Μάλιστα, σε δηλώσεις του παραμονή της 28ης Οκτωβρίου (μία ήμερα πριν κλείσει τα 82) υποστήριξε ότι δεν έχει σκοπό να τα παρατήσει αυτή τη στιγμή και θα μείνει όσο νιώθει ότι μπορεί να προσφέρει. Οι φωνές για τη μείωση του κόστους όμως όλο και πυκνώνουν, ενώ αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα εάν προέρχονται από πρωτοκλασάτα στελέχη του σπορ.
   Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ υποστήριξε ότι αν οι ομάδες δεν συνεργαστούν με τους κατόχους των εμπορικών δικαιωμάτων, με σκοπό τη μείωση του κόστους, το πρωτάθλημα στο μέλλον δεν θα είναι βιώσιμο. Εξάλλου, ο πρόεδρος της Ferrari, Λούκα ντι Μοντετζέμελο εκτιμά ότι δεν πρέπει να υπάρξει καμία καθυστέρηση στην κίνηση προς τη μείωση του κόστους.
   Αναμφίβολα τα έξοδα των ομάδων είναι τεράστια. Οι προϋπολογισμοί ξεκινούν από 50 εκατομμύρια ευρώ για τις μικρότερες και φτάνουν στα 450 για τις μεγαλύτερες. Το κάθε μονοθέσιο κοστίζει αρκετά εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ο κινητήρας στοιχίζει 125.000 ευρώ (χρειάζονται 10 τη σεζόν), το κιβώτιο ταχυτήτων 76.000 (πέντε για κάθε πρωτάθλημα), το εσωτερικό κέλυφος (μονοκόκ) 68.000, η τηλεμετρία 62.000, οι αναρτήσεις 42.000, το τιμόνι 23.000 (τέσσερα για κάθε οδηγό και δοκιμαστές), η κολώνα τιμονιού 12.500, η εμπρός πτέρυγα 14.500 (10 με 12 τον χρόνο), η πίσω αεροτομή 7.500 (10 τη σεζόν), το ρεζερβουάρ 6.700, το σύστημα εξάτμισης 5.800 (αλλάζει μαζί με τον κινητήρα), οι υποπλαίσιοι διαχύτες 5.000 ο ένας (πέντε το χρόνο), το κάθε κομμάτι του αμαξώματος 4.900, το ταμπλό οργάνων 2.000 (ζυγίζει 150 γραμμάρια!), οι ζάντες 820 η κάθε μία, οι δίσκοι φρένων 700 ο καθένας, τα ελαστικά 360 το ένα (450 τη σεζόν).
   Βέβαια, οι τιμές είναι κατά προσέγγιση, καθώς καμία εταιρεία δεν τις διαρρέει στο Τύπο, ενώ όλες οι ομάδες έχουν απαγορευτικά συμβόλαια που τις προστατεύουν από βιομηχανική κατασκοπία.

   Σημαντικό έξοδο για τις ομάδες είναι και οι μισθοί των πιλότων.
   Ο Αλόνσο παίρνει περισσότερα απ' όλους (η Ferrari διέψευσε το ποσό), ωστόσο, αυτό που προβληματίζει είναι η διαφορά του από τον Φέτελ, ο οποίος εισπράττει τα ίδια με τον Μάσα. Την ίδια στιγμή ο Μίχαελ Σουμάχερ παίρνει λιγότερα από τον Βραζιλιάνο της Ferrari, ενώ ο Χάμιλτον έβαλε προσφάτως την υπογραφή του σ’ ένα νέο συμβόλαιο με τη Mercedes (διέρρευσε το ποσό των 75 εκατομμυρίων ευρώ για τρία χρόνια).
   Εντύπωση προκαλεί η μείωση που δέχτηκε ο Ράικονεν (φεύγοντας από τη F1 εισέπραττε από τη Ferrari, 16 εκατ.), αλλά και τα χρήματα που παίρνει ο Πολ ντι Ρέστα σε σύγκριση με άλλους πιλότους ίδιας δυναμικής όπως είναι οι Χούλκενμπεργκ, Πέρεζ και Κομπαγιάσι.
(Πηγή: Η Καθημερινή)
Share on:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News