Οι περισσότεροι από μας όταν θελήσαμε να δημιουργήσουμε έναν
λογαριασμό σε κάποιο site, κάποια στιγμή χρειάστηκε να αναγνωρίσουμε κάποιες
παραμορφωμένες λέξεις και να τις γράψουμε σε ένα κουτάκι κάτω από αυτές. Αυτό
είναι το γνωστό CAPTCHA και είναι ένα τεστ σχεδιασμένο ώστε να αποτρέπει την
δημιουργία spam λογαριασμών από αυτοματοποιημένα script.
No-CAPTCHA
Για αυτό το λόγο η Google αποκάλυψε σήμερα την νέα απάντηση της σε
αυτό το πρόβλημα ονόματι No-CAPTCHA, το οποίο έχει υιοθετηθεί ήδη από το
Snapchat, WordPress και άλλους συνεργάτες. Το No-CAPTCHA παρατηρεί από την αρχή
την συμπεριφορά του χρήστη και καταλαβαίνει σε πρώτο στάδιο αν είναι άνθρωπος η
κάποιο script. Αν σε αναγνωρίσει ως άνθρωπο τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα
καθώς θα σου ζητήσει μόνο να τσεκάρεις ένα κλικ, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα
σε «κουράσει» λίγο παραπάνω.
Κάποιες φορές θα είναι το
ίδιο παραδοσιακό τεστ με το κείμενο ενώ κάποιες φορές κάτι καινούργιο. Για
παράδειγμα θα σου δείχνει μια φωτογραφία μιας γάτας και θα σου ζητάει να
επιλέξεις παρόμοιες φωτογραφίες από ένα πλέγμα. Στην συνέχεια θα προστεθεί
σειρά νέων διαφορετικών τρόπων.
Το παλιό CAPTCHA θα
παραμείνει ως επιλογή για τα site τα οποία δεν θέλουν να το αναβαθμίσουν. Ο
σκοπός της αναβάθμισης είναι φυσικά η μείωση του spam αλλά και η όλη διαδικασία
να γίνει λιγότερο δύσκολη για τον απλό χρήστη. Εντυπωσιακή πάντως είναι η
εξέλιξη του web καθώς σήμερα είναι πιο εύκολο να καταλάβεις αν ένας χρήστης
είναι άνθρωπος παρακολουθώντας την συμπεριφορά του παρά κάνοντάς του ερωτήσεις.
(Πηγή: techblog.gr)