Η FIA σε συνέχεια των
μέτρων που λαμβάνει για να μην επαναληφθεί ατύχημα όπως αυτό του Jules Bianchi (τον περασμένο Οκτώβριο στο Grand Prix της Ιαπωνίας)
έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για την εφαρμογή του Virtual Safety Car.
Το καθεστώς «VSC» θα εφαρμόζεται όταν υπάρχει ανάγκη για χρήση
διπλής κίτρινης σημαίας χωρίς όμως να επιβάλλεται η χρήση αυτοκινήτου ασφαλείας
που διακόπτει την ομαλή ροή του αγώνα. Για παράδειγμα όταν πρέπει τα μονοθέσια
σε κάποιο σημείο της πίστας να μειώσουν δραστικά την ταχύτητα τους, γιατί στην
περίμετρο υπάρχει κάτι που εγκυμονεί κινδύνους για οδηγούς ή ανθρώπους
ασφαλείας. Π.χ. απομακρύνεται μονοθέσιο, περπατάει κάποιο ζώο, ρέει νερό ή
άλλα…
Κατά τη διάρκεια του
καθεστώτος VSC οι οδηγοί δε θα μπορούν να μπουν στα
πιτ εκτός αν θέλουν ν’ αλλάξουν ελαστικά και πρέπει να κινούνται σε επιμέρους
τμήματα της διαδρομής πιο αργά από ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο που θέτει η FIA. Οι οδηγοί θα ειδοποιούνται με βόμβο στο αυτί
αντίστοιχο αυτού που τους ειδοποιεί για την ενεργοποίηση του DRS. Αν λοιπόν κινούνται στο όριο της ταχύτητας ή
πάνω απ’ αυτήν ο βόμβος θα δυναμώνει προειδοποιώντας τους. Αν τον αγνοήσουν
αυτό θα επισύρει ποινή από τους αγωνοδίκες.
Ο αγώνας θα ξαναβρίσκει
τον κανονικό του ρυθμό όταν θα σβήνουν οι πινακίδες VSC. Ειδικότερα οι οδηγοί θα βλέπουν το VSC ν’ αναβοσβήνει για 10 - 15 sec και μετά θα γίνεται πράσινο σήμα ότι ο αγώνας είναι κανονικός.
Επιπλέον από τη FIA αποφάσισαν να καταργήσουν το σύστημα διπλών
βαθμών για τον τελευταίο αγώνα όπως και τις εκκινήσεις από στάση μετά την
εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας που προβλέπονταν στο φετινό πλαίσιο
αθλητικών κανονισμών.
(Πηγή: newsauto.gr)