Την ψηφιακή οδό και για τις αγορές τους από τα super markets επιλέγουν οι Έλληνες
καταναλωτές, με την κίνηση στα ηλεκτρονικά καταστήματα του χώρου να βαίνει
αυξανόμενη.
Οι εκτιμήσεις της Convert Group E-Business Consulting συγκλίνουν με τις
προβλέψεις του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου
Αθηνών (ELTRUN), που
αναφέρει ότι έξι στους 10 καταναλωτές αναμένεται να αυξήσουν την αξία των online αγορών τους μέσα στο
2015.
Ήδη, μάλιστα, η online αγορά ειδών
λιανεμπορίου/super market
είναι μία από τις κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2014 (+10%, όσον αφορά
τα ποσοστά των online
αγοραστών). Η ασφάλεια στον τρόπο πληρωμής, η άμεση εξυπηρέτηση κατά τη
διάρκεια, αλλά και μετά την αγορά, η ταχύτητα και η ευκολία στην πλοήγηση για
την εύρεση των προϊόντων, είναι τα τρία κυριότερα κριτήρια για την επιλογή της online επιχείρησης από τον
καταναλωτή.
Ενδεικτική για την
πορεία των ηλεκτρονικών super market
στην ελληνική αγορά είναι η πορεία του διαδικτυακού καταστήματος WeLoveSuperMarket.gr, το οποίο ξεπέρασε ήδη τις
200.000 παραγγελίες.
Καταναλωτικές
συνήθειες
Από τα στοιχεία πωλήσεων του welovesupermarket.gr, όσον αφορά τη σύνθεση του online καταναλωτικού κοινού
και τις αγοραστικές του συνήθειες, προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι οι γυναίκες
επιλέγουν την online
αγορά σε ποσοστό 65% έναντι 35% των ανδρών.
Επιπλέον, οι
καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα καθαριότητας σπιτιού και ρούχων,
προϊόντα βρεφικής και προσωπικής φροντίδας, ακολουθούμενα από τρόφιμα, προϊόντα
κάβας, ροφήματα, παιχνίδια και σχολικά.
Όσον αφορά τις
περιοχές της Ελλάδας, που έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές αγορές,
τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι ο συντριπτικός όγκος των παραγγελιών γίνεται
από την περιοχή της Αττικής, που συγκεντρώνει το 45% του τζίρου, ακολουθούμενη
από τη Μακεδονία με 13%, την περιοχή του Νοτίου Αιγαίου με 12%, την Πελοπόννησο
και την Κρήτη με 7%.
Μέσω laptop/desktop
Αναφορικά με το μέσο, που επιλέγουν οι επισκέπτες του WeLoveSuperMarket.gr για την πρόσβαση τους στο
Διαδίκτυο και την πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών αγορών τους, δημοφιλέστερες
συσκευές παραμένουν τα laptop/desktop σε ποσοστό 59%,
ακολουθούν τα smartphones
με 27%, ενώ 14% κάνουν τις παραγγελίες τους μέσω του tablet τους.
Από τα ίδια
στοιχεία προκύπτει ότι το μέσο καλάθι του καταναλωτή του WeLoveSuperMarket.gr είναι διαμορφωμένο στα €68, την ίδια
στιγμή που στο παραδοσιακό super market
η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε από €26,1 το 2010, στα €18,5 το 2014.
Το WeLoveSuperMarket.gr αποτελεί το πρώτο
ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, που προσφέρει τις
υπηρεσίες του σε όλη την επικράτεια, διαθέτοντας ένα δίκτυο 300 σημείων
πανελλαδικά.
(Πηγή: sepe.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου