Διδάγματα από το δυστύχημα του Bianchi - Τι λέει το πόρισμα της FIA

20 Ιουλ 2015

Η FIA ως διοργανώτρια αρχή έχει αναπτύξει μια μεθοδολογία ανάλυσης των μείζοντων συμβάντων κατά τη διάρκεια των GP επ’ ωφελεία της ασφάλειας.


   Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η μελέτη ανέρχεται σε επίπεδα αντίστοιχα των αεροπορικών συμβάντων. Στο παρελθόν από το GP του Αγ. Μαρίνου την Πρωτομαγιά του 1994 όπου έχασαν τη ζωή τους ο Ratzenberger και ο Senna έως σήμερα έχουν αναλυθεί ενδελεχώς πολλά συμβάντα.
   Από τον τραυματισμό του M. Schumacher στο Σίλβερστον το 1999, μέχρι τις τούμπες του Kubica με τη BMW στο Μόντρεαλ το 2008 ως την πτήση του Webber στη Βαλένθια το 2010 η F1 μαθαίνει από τα ακραία συμβάντα και αναδιπλώνεται ώστε να μειώνονται οι πιθανότητες δυστυχημάτων.
   Η επιτροπή της FIΑ ανακοίνωσε πέρυσι το Δεκέμβρη στη Ντόχα του Κατάρ τα αναλυτικά συμπεράσματα που προέκυψαν από το ατύχημα του Γάλλου οδηγού στην Ιαπωνία και έκανε προτάσεις ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα επανάληψης παρόμοιου συμβάντος.

Τα συμπεράσματα είναι:
1. Η αγωνιστική γραμμή είχε περιοριστεί λόγω ενός ρυακιού νερού στη στροφή 7. Ο Sutil και ο Bianchi ένα γύρο μετά έχασαν τον έλεγχο σ’ αυτό το ρυάκι.
2. Το μονοθέσιο του Sutil απομακρύνονταν από το σημείο μ’ έναν γερανό όταν ο Bianchi έφτασε εκεί υπό καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας.
3. Ο Bianchi δεν επιβράδυνε όσο θα έπρεπε για να διατηρήσει τον έλεγχο σ’ αυτό το σημείο της πίστας.
4. Όταν οι οδηγοί αγνοούν τη διπλή κίτρινη σημαία τότε και οι συναγωνιστές τους αλλά και οι άνθρωποι ασφαλείας τίθενται σε κίνδυνο.
5. Οι ενέργειας που έγιναν μετά το ατύχημα του Sutil ήταν σύννομες και έχουν επαναληφθεί σε 384 συμβάντα τα τελευταία 8 χρόνια. Δεν υπήρχε λόγος να εμπλακεί νωρίτερα το αυτοκίνητο ασφαλείας.
6. Ο Bianchi έκανε υπερδιόρθωση στο μονοθέσιο όταν έφυγε το πίσω μέρος οπότε κατευθύνθηκε προς τη μπαριέρα όπου δυστυχώς εκείνη τη στιγμή ήταν ο γερανός. Χτύπησε και πέρασε από κάτω με υψηλή ταχύτητα.
7. Στα δυο δευτερόλεπτα που το μονοθέσιο του Bianchi άφησε την πίστα και κινούνταν στο χώρο διαφυγής, πάτησε και φρένο και γκάζι ταυτόχρονα. Ο αλγόριθμος ασφαλείας σε μια τέτοια περίπτωση είναι σχεδιασμένος ώστε να παρακάμπτει την εντολή γκαζιού και να σβήνει τον κινητήρα. Αυτό δεν έγινε γιατί το απέτρεψε ο αισθητήρας ροπής που ήλεγχε το πίσω ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (Brake by Wire). To εν λόγω σύστημα ήταν ασύμβατο με τις ρυθμίσεις του αλγόριθμου ασφαλείας (FailSafe settings).
8. Το ότι δεν έσβησε ο κινητήρας είχε ως αποτέλεσμα να μην μειωθεί η ταχύτητα αλλά δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε πόσο. Ο Bianchi πιθανώς επηρεάστηκε από το γεγονός αυτό και δεν μπόρεσε να κάνει ελιγμό αποφυγής του γερανού καθότι οι εμπρός τροχοί ήταν μπλοκαρισμένοι.
9. Το κράνος του Bianchi χτύπησε στο κάτω μέρος του γερανού. Η βιαιότητα της σύγκρουσης προκάλεσε λόγω της μεγάλης επιβράδυνσης του κεφαλιού υπό γωνία σοβαρό τραυματισμό και τελικά το θάνατο του οδηγού.
10. Οι ενέργειες που έγιναν μετά από τους διασώστες ήταν οι ενδεδειγμένες και θεωρείται πως βοήθησαν να ζήσει μέχρι χτες ο Bianchi.
11. Οι δυνάμεις που ασκήθηκαν όταν το μονοθέσιο των 700kg χτύπησε στο γερανό των 6500kg με ταχύτητα 126km/h ήταν πολύ μεγάλες. Η δομή ενός μονοθεσίου F1 δεν μπορεί να απορροφήσει τέτοια ενέργεια, χωρίς να καταστραφεί ο χώρος επιβίωσης του οδηγού ή να δημιουργηθούν δυνάμεις επιβράδυνσης που αποκλείουν την επιβίωση.

Με βάση αυτά τα δεδομένα υιοθετήθηκαν τα εξής από τη FIA:
1. Όριο ταχύτητας όταν υπάρχει καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας
2. Επανέλεγχος του λογισμικού ασφαλείας
3. Απαγωγή υδάτων στις πίστες
4. Δε θα ξεκινά ημερήσιος αγώνας αν δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος 4 ωρών μέχρι να σκοτεινιάσει.
5. Οι αγωνιστικές άδειες θα δίνονται αφού πρώτα ο οδηγός περάσει εκπαίδευση για να εξοικειωθεί με όλα τα ζητήματα ασφαλείας.
6. Να γίνονται περισσότερες δοκιμές με βρόχινα ελαστικά ώστε αυτά να φέρουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Εδώ αποσαφηνίζεται πως σε καμιά περίπτωση δεν έπαιξαν κάποιο αρνητικό ρόλο τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli στο συμβάν του Bianchi.
Πηγή: newsauto.gr
Share on:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News