Ολοένα περισσότεροι χρήστες σε όλο τον κόσμο εγκαθιστούν
στους υπολογιστές τους ειδικό λογισμικό που μπλοκάρει την εμφάνιση online διαφημίσεων.
Μια νέα έκθεση από
την Adobe και την
ιρλανδική PageFair,
σύμφωνα με τους «Τάιμς της νέας Υόρκης», εκτιμά ότι το σχετικό λογισμικό
γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Έτσι, μέσα στο τελευταίο έτος οι χρήστες του
έχουν αυξηθεί κατά 41% παγκοσμίως τόσο σε επιτραπέζιους όσο και σε φορητούς
υπολογιστές.
Η τάση αυτή
ανησυχεί τη διαφημιστική βιομηχανία και τις ιστοσελίδες, που βλέπουν να τους
διαφεύγουν διαφημιστικά έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων (εκτιμώνται σε 22
δισ. το 2015). Η έκθεση χαρακτηρίζει «υπαρξιακή απειλή» το σχετικό λοιγισμικό (ad blocking) και κάνει λόγο για
την ανάγκη συντονισμένης αντίδρασης.
Πολλοί χρήστες
ενοχλούνται που, καθώς «σερφάρουν» στο διαδίκτυο, ξεφυτρώνουν μπροστά τους
συνεχώς νέες διαφημίσεις, οι οποίες επιπλέον μπορούν να επιβραδύνουν την
ταχύτητα που οι ιστοσελίδες «φορτώνονται» στον υπολογιστή. Γι' αυτό,
«κατεβάζουν» το ειδικό λογισμικό που εμποδίζει την εμφάνιση διαφημίσεων.
Ιδιαίτερα δημοφιλές είναι το λογισμικό Adblock Plus της γερμανικής εταιρείας Eyeo, σύμφωνα με την οποία
περίπου 60 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούν το προϊόν της.
Αν και οι
διαφημίσεις αποτελούν βασικό έσοδο για την επιβίωση πολλών διαδικτυακών τόπων
και οι εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιώσουν τις τεχνικές του
διαδικτυακού μάρκετινγκ, αρκετοί χρήστες ανησυχούν από την πλευρά τους για τα
στοιχεία που μπορεί να συλλέγουν οι εταιρείες καταγράφοντας τις online δραστηριότητες των
χρηστών, έτσι ώστε μετά να τους «σερβίρουν» διαφημίσεις πιο στοχευμένες με βάση
τις ήδη εκδηλωμένες online
προτιμήσεις τους.
Πιο ανησυχητική για
τους διαφημιστές, τους διαφημιζόμενους και τις ιστοσελίδες είναι η διαφαινόμενη
προοπτική το μπλοκάρισμα να αφορά πλέον και τις βιντεο-διαφημίσεις, οι οποίες
κοστίζουν περισσότερο και μπορούν να αποφέρουν μεγαλύτερα έσοδα.
Επίσης, ανησυχία
τους προκαλεί ότι η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος iOS της Apple θα επιτρέπει την εγκατάσταση
τέτοιου αντι-διαφημιστικού λογισμικού, καθώς και ότι η «μόδα» σταδιακά
επεκτείνεται στα ‘έξυπνα' κινητά τηλέφωνα. Σύμφωνα με την έκθεση, το νέο
«μέτωπο» μάχης σχετικά με το αν ο χρήστης θα βλέπει διαφημίσεις και πόσες, θα
είναι τα smartphones
και τα tablets.
Πηγή:
skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου