Μία από τις χειρότερες επιδόσεις στην Ε.Ε. έχει η Ελλάδα
στις ηλεκτρονικές πωλήσεις ως ποσοστό του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων,
καθώς μόλις το 1% των εσόδων των ελληνικών εταιρειών προέρχεται από e-πωλήσεις. Για να γίνει
αντιληπτή η απόσταση, που χωρίζει την Ελλάδα από τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, το
2014 οι επιχειρήσεις της Ε.Ε. πραγματοποίησαν - κατά μέσο όρο - περίπου το 17%
του συνολικού τζίρου από ηλεκτρονικές πωλήσεις, έναντι 12% που ήταν το
αντίστοιχο νούμερο το 2008.
Σύμφωνα με τα
στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που δημοσιοποίησε χθες η Eurostat και αφορούν το έτος 2014, πολύ
καλές επιδόσεις καταγράφουν η Σλοβακία, η Φινλανδία και η Μεγάλη Βρετανία, όπου
το ποσοστό των ηλεκτρονικών πωλήσεων αντιστοιχεί στο 21% του συνολικού τζίρου
των εταιρειών. Η Ελλάδα με 1%, η Βουλγαρία με 5%, η Κύπρος με 6% και η Ρουμανία
με 8%, είναι οι χώρες με τη μικρότερη συμμετοχή των e-πωλήσεων στο συνολικό τζίρο των
εταιρειών.
Σε ό,τι αφορά την
Ελλάδα, όπως παρατηρεί η Eurostat,
πολύ χαμηλό είναι και το ποσοστό των επιχειρήσεων που προωθούν online τα προϊόντα τους,
καθώς αντιστοιχεί σε μόλις στο 11% του συνολικού αριθμού των εταιρειών, με το
μέσο Κοινοτικό όρο να βρίσκεται στο 40%. Ακόμη μικρότερος είναι ο αριθμός των
ελληνικών επιχειρήσεων, που πωλούν online, καθώς αντιπροσωπεύουν ποσοστό μόλις 7% του συνόλου, όταν
ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι στο 19%.
Πηγή: ΣΕΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου