Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

26 Αυγ 2011

ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): […] Επαναπροσδιορίζεται ο όρος του «Τμήματος» μετά από τη συζήτηση που έγινε στη Βουλή. Όσον αφορά το θέμα του δεκαπενταμελούς Συμβουλίου, η σύνθεση «επτά εσωτερικοί, ένας φοιτητής, επτά εξωτερικοί» γίνεται «οκτώ εσωτερικοί, ένας φοιτητής και έξι εξωτερικοί». […]

   Τίθεται ο περιορισμός να μην είναι περισσότερα από δυο άτομα ανά Σχολή στο Συμβούλιο και αυτό αφορά τα μεγάλα Πανεπιστήμια. Το Συμβούλιο του Ιδρύματος οφείλει κάθε δυο χρόνια να παρουσιάσει έκθεση με τα πεπραγμένα του, την οποία δημοσιοποιεί με κάθε πρόσφορο τρόπο, ώστε να μπορεί να υπάρχει έλεγχος του έργου και του Συμβουλίου.
   Τίθεται, εκτός από την ελληνική ιθαγένεια, η άριστη γνώση της ελληνικής γλώσσας για το θέμα του Πρύτανη. Η Επιτροπή που διερευνά το θέμα του Πρύτανη αποτελείται από τους εκλεγμένους Προέδρους των Τμημάτων, οι οποίοι λέγονται «Διευθυντές», μετά από κλήρωση πέντε εξ αυτών. Αυτοί δηλαδή είναι που ψάχνουν, βρίσκουν, έρχονται σε επαφή και οργανώνουν τη διαδικασία των δημοσίων ακροάσεων του Πρύτανη. Έχουν αναπροσδιορίσει οι αρμοδιότητες του Συμβουλίου της Συγκλήτου, στην οποία έρχονται όλα τα ακαδημαϊκά θέματα, δηλαδή ο ακαδημαϊκός ηγέτης του  Πανεπιστημίου είναι ο Πρύτανης και την ευθύνη όλων των ακαδημαϊκών θεμάτων την έχει η Σύγκλητος. Τις λεπτομέρειες δεν τις διαβάζω, θα τα δείτε, σας τα έχω στείλει αναλυτικά. Ο Κοσμήτορας συντάσσει ετήσια έκθεση απολογισμού του έργου του, την οποία υποβάλλει προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση της Σχολής. Ως προς το θέμα του Εκλεκτορικού, ο Κοσμήτορας το κάνει μετά από σύμφωνη γνώμη της  Κοσμητείας. […]
   Για την υποβοήθηση της αξιολόγησης των υποψηφίων η Επιτροπή Επιλογής ή Εξέλιξης υποχρεούται να ζητήσει γραπτή αξιολόγηση για κάθε υποψήφιο από δυο καθηγητές ή ερευνητές της αλλοδαπής που ανήκουν στο μητρώο των εξωτερικών μελών ή σε εξαιρετικές περιπτώσεις –και στο μέτρο που δεν είναι εφικτό- από καθηγητές ή ερευνητές που ανήκουν στο μητρώο των εσωτερικών μελών και από δύο καθηγητές ή ερευνητές που υποδεικνύονται από τον υποψήφιο και που δεν ανήκουν υποχρεωτικά στα μητρώα του Ιδρύματος.» Εδώ πρέπει να σας πω ότι έχουμε λάβει υπ’ όψιν σε μεγάλο βαθμό και τις προτάσεις για την αξιολόγηση που έκανε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καθηγητών. Επίσης, στην αξιολόγηση προσθέτουμε το ότι η αξιολόγηση στηρίζεται ιδίως σε έκθεση δραστηριοτήτων για την παρελθούσα πενταετία και έκθεση προγραμματισμού για την επόμενη πενταετία, βάσει της οποίας γίνεται η επόμενη αξιολόγηση του καθηγητή. Οι εκθέσεις που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο συντάσσονται από τον υπό αξιολόγηση καθηγητή. […]
   Όπου προβλέπεται αναστολή άσκησης καθηκόντων των καθηγητών, απαιτείται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας για την ενεργοποίηση της αναστολής. Όσον αφορά τις εκπαιδευτικές άδειες, αυτό συνοδεύεται από το προτεινόμενο πρόγραμμα επιστημονικής δραστηριότητας, ώστε καθένας που παίρνει εκπαιδευτική άδεια να εξηγεί και τη θετική σημασία που θα έχει για το ίδιο το Ίδρυμα.
   Βάζουμε αποκλειστικά το θέμα των τριών εξεταστικών περιόδων. Η ειδική μέριμνα λαμβάνεται για την προφορική εξέταση των φοιτητών με αποδεδειγμένη, πριν από την εισαγωγή τους στο ίδρυμα, δυσλεξία. Έχουμε μια σειρά από αλλαγές οι οποίες έχουν ενσωματωθεί και αφορούν τα άτομα με προβλήματα. Επαναφέρουμε και ορίζουμε τον Σύμβουλο Σπουδών που καθοδηγεί και υποστηρίζει τους φοιτητές στα προγράμματα σπουδών, υποχρεωτικό σε κάθε τμήμα. Προστίθεται εδάφιο όσον αφορά τα συγγράμματα που αφορά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η σύνταξη των εισηγήσεων για τα διδακτικά συγγράμματα. Ορίζεται πλέον ως διδακτικό σύγγραμμα το έντυπο, το ηλεκτρονικό βιβλίο αλλά και οι ηλεκτρονικές σημειώσεις. […] (Βουλή 23.08.2011)
Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News