Πρόκειται να
θυμηθούμε την κρίση όπως αυτή αποτυπώνεται σε όλα τα ΜΜΕ της χώρας. Το
Φεβρουάριο του 2012, σχετική πανελλαδική έρευνα για λογαριασμό του πρώτου
απεργιακού φύλλου των εργαζομένων της ελευθεροτυπίας, της εταιρίας VPRC, για την κρίση στα
Ελληνικά ΜΜΕ, έλεγε τα εξής:
Η τηλεόραση
εξακολουθεί να προηγείται της ενημέρωσης με ποσοστό 47%. Ακολουθεί με ιδιαίτερα
αυξητικούς ρυθμούς το ίντερνετ, με ποσοστό που άγγιζε τότε το 19%. Σήμερα το
ποσοστό αυτό έχει κυριολεκτικά εκτοξευτεί, καθώς ολοένα και περισσότερα
παραδοσιακά ΜΜΕ κλείνουν. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι εφημερίδες και τα
ραδιόφωνα, με τα ποσοστά τους να μη ξεπερνούν πλέον το 18% και 14% αντίστοιχα.
Ο τύπος βρίσκεται στη χειρότερη θέση από όλα τα ΜΜΕ σήμερα.
Ο βαθμός
αξιοπιστίας για τις εφημερίδες είναι μόλις 35%. Αντίθετα το διαδίκτυο ανθίζει,
γνωρίζοντας ποσοστό που ξεπερνά το 38%, παρά το γεγονός πως η πλειοψηφία δε
χρησιμοποιεί το ίντερνετ για ενημέρωση. Η τηλεόραση ταυτίζεται με την κυβέρνηση
κατά 58%, οι εφημερίδες κατά 52%, το ραδιόφωνο κατά 33%, ενώ το διαδίκτυο μόλις
11%.
Μεγάλες εφημερίδες,
όπως η Ελευθεροτυπία, η Απογευματινή, Το Βήμα, Ο κόσμος του επενδυτή, ο
Αγγελιοφόρος, η VETO,
κρατικά ΜΜΕ και περιοδικά, εταιρίες κολοσσοί όπως η ΙΜΑΚΟ που ήταν κυρίαρχη
στον κόσμο του περιοδικού τύπου, κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας όπως το ALTER, και πολλές ακόμα
επιχειρήσεις έκλεισαν ή θα κλείσουν εντός των επόμενων ετών.
Το περιβάλλον της
φτώχειας στην Ελλάδα έχει δώσει στον τύπο το χαρακτηρισμό του πλούσιου και
ακριβού μέσου. Το διαδίκτυο, θεωρείται σήμερα το πιο φτηνό ΜΜΕ παγκοσμίως. Ο
πολιτισμός της Ελλάδας συρρικνώνεται καθημερινά. Άνεργοι, συνταξιούχοι, ελεύθεροι
επαγγελματίες, μισθωτοί, και πολλές ακόμα κοινωνικές κατηγορείς μαρτυρούν το
καθεστώς λιτότητας. Οι 1,5 εκ. άνεργοι κάνουν τα συμπεράσματα ακόμα πιο
πειστικά.