Ο πρωτοετής Tim Cook στο τιμόνι της Apple

27 Ιαν 2013

   Ο ceo της εταιρείας με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο μιλά για την εταιρική στρατηγική, τον ανταγωνισμό αλλά και τον προκάτοχο του, Steve Jobs. Πριν από τον θάνατο του, στις 5 Οκτωβρίου του 2011, ο Steve Jobs φρόντισε να εξασφαλίσει ότι η διαδοχή του από τον επί πολλά έτη Νο 2 στην εταιρεία και έμπιστο συνεργάτη του, τον Tim Cook, θα γινόταν ήσυχα, χωρίς τυμπανοκρουσίες και δράματα.

   Ο Cook θυμάται να του λέει: «Μην αναρωτηθείς ποτέ τι θα έκανα εγώ στη θέση σου. Κάνε απλώς αυτό που πρέπει». Μέσα στους πρώτους 16 μήνες της διοίκησης Cook, η Apple λάνσαρε τα iPhones και τα iPads της επόμενης γενιάς και είδε τη μετοχή της να ανεβαίνει 43%. Παρά το ότι δεν έχει επεκταθεί ακόμη σε νέες κατηγορίες προϊόντων, η εταιρεία έχει αλλάξει σημαντικά, κυρίως χάρη στην ηρεμία και τη σταθερή επιρροή του Cook. Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξή του, ο Cook μιλά για το πώς δουλεύει η Apple σήμερα και πώς ο ίδιος διαχειρίζεται την τεράστια -πια- αναγνωρισιμότητά του.

   Πόσα προϊόντα έχει σήμερα η Apple;
   Δεν έχουμε πολλά. Θα μπορούσα να βάλω σχεδόν όλα μας τα προϊόντα σε αυτό εδώ το τραπέζι. Αν το καλοσκεφτείτε, έχουμε τέσσερα iPods. Δύο βασικά iPhones. Δύο iPads και μερικά Macs. Αυτά είναι όλα. Και ψάχνουμε μετά μανίας να βρούμε την επόμενη κίνηση, γιατί έχουμε επίγνωση πως είναι πολύ λίγα τα πράγματα που μπορούν να γίνουν σπουδαία. Αυτή είναι και η βασική μας αρχή: κατασκευάζουμε λίγα και καλά, με στόχο να εμπλουτίσουμε τις ζωές τον ανθρώπων, όχι απλώς να βγάλουμε χρήματα.

   Πώς διαφέρει η στρατηγική της Apple στον χώρο της ταμπλέτας από αυτήν της Samsung, ή της Amazon, ή της Microsoft;
   Θα επαναλάβω ότι το «άστρο» που μας καθοδηγεί είναι να φτιάχνουμε τα καλύτερα προϊόντα, γι’ αυτό και η στρατηγική μας είναι «προϊόντοκεντρική». Μας ενδιαφέρει κάθε λεπτομέρεια. Επίσης, «παντρεύουμε» το hardware, το software και τις υπηρεσίες. Το Android, αντίθετα, θυμίζει λίγο το μοντέλο των Windows για Η/Υ. Το λειτουργικό σύστημα προέρχεται από την εταιρεία Α. Η εταιρεία Β κάνει τη δουλειά της «συγχώνευσης», ενώ οι υπηρεσίες δεν αποκλείεται να προέρχονται από κάποιον τρίτο. Γνωρίζουμε όλοι, νομίζω, τι εμπειρία προσφέρει αυτό στον πελάτη.
   Πέρυσι, η αγορά υποδέχτηκε πάρα πολλές ταμπλέτες, οι οποίες όμως δεν έτυχαν ευρείας αποδοχής. Τα στοιχεία που παρακολουθώ εγώ δείχνουν πως πάνω από το 90% της κίνησης στο Διαδίκτυο από ταμπλέτες γίνεται μέσω iPad. Η εμπειρία που προφέρει στον χρήστη, λοιπόν, το iPad είναι εκτός συναγωνισμού. Έχει γίνει μέρος της ζωής τους, δεν είναι απλώς ένα προϊόν που αγοράστηκε για να μπει στο συρτάρι. Ο ανταγωνισμός μάς ωφελεί. Όσο περισσότερα προϊόντα βγαίνουν εκεί έξω, τόσο περισσότερη προσοχή τραβά η δική μας μοναδικότητα.
Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News