O S. Vettel ήταν ο νικητής, αλλά ο
M. Webber έκλεψε την παράσταση, που
αποχαιρέτησε τη Formula
1, έχοντας στο ενεργητικό του 217 αγώνες και 42 παρουσίες στο βάθρο.
Η φετινή χρονιά
έκλεισε με έναν πολύ ωραίο αγώνα που άφηνε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα μέχρι το
τέλος. Ύστερα από ένα διήμερο καταιγίδων, ο αγώνας ξεκινούσε σε στεγνή πίστα,
αλλά η πιθανότητα βροχής έφτανε το 60% σύμφωνα με τη μετεωρολογική πρόβλεψη.
Η μάχη που παρέμενε
ανοιχτή ήταν η δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, την οποία
διεκδικούσαν οι ομάδες της Mercedes,
της Ferrari και της Lotus. Στην εκκίνηση ο N. Rosberg ξεκίνησε πολύ καλά και στην
πρώτη στροφή πέρασε πρώτος, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον S. Vettel. Κακή εκκίνηση έκανε ο M. Webber
χάνοντας τη θέση του από τον L.
Hamilton.
Στο τέλος του
πρώτου γύρου η εικόνα επέστρεψε στην αρχική της μορφή και οι S. Vettel και M.
Webber ανέκτησαν τις
θέσεις τους. Ο R. Grosjean στον τέταρτο γύρο
εγκατέλειψε από σπασμένο κινητήρα, βγάζοντας τη Lotus εκτός από το κυνήγι της δεύτερης
θέσης.
Οι Mercedes φάνηκαν να υστερούν
αισθητά σε ρυθμό. Ο F. Alonso καταδίωκε τον N. Rosberg και κατάφερε να τον περάσει.
Λίγους γύρους αργότερα το ίδιο έκανε και ο M. Webber.
Πιο πίσω, ο F. Massa μάζευε τη διαφορά του
από τον L. Hamilton.
Με τις ομάδες να
έχουν κάνει δοκιμές μόνο με τα ελαστικά βροχής, το μεγάλο ερώτημα ήταν η αντοχή
της μέσης γόμας της Pirelli,
με την οποία εκκίνησαν οι περισσότεροι πιλότοι. Ο M. Webber πλησίαζε τον F. Alonso
και η προσπέραση ήταν ζήτημα χρόνου. Τον πιο εντυπωσιακό αγώνα έκαναν οι δύο McLaren. Οι Jenson Button και Sergio Perez με συνεχείς
προσπεράσεις ανέβηκαν στην έβδομη και δέκατη θέση αντίστοιχα.
O Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari, σε μάχη που είχε για
να κρατήσει πίσω του τον L.
Hamilton, πάτησε τη
διακεκομμένη άσπρη γραμμή που οριοθετεί την είσοδο στα pits. Οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν με
ποινή διέλευσης από τα pits
και οι πιθανότητες της Ferrari
να κατακτήσει τη δεύτερη θέση μειώθηκαν σημαντικά.
Ο F. Massa μπήκε στα pits
ενώ ήταν στην τέταρτη θέση και βγήκε όγδοος πίσω από τον S. Perez. Εκεί που η κατάσταση έδειχνε να κρίνεται, ξαφνικά ήρθαν τα
επάνω-κάτω. Οι L. Hamilton και V. Bottas είχαν επαφή με αποτέλεσμα
διαλυμένο πίσω ελαστικό και εγκατάλειψη για τον Φινλανδό και κλατάρισμα για τον
Βρετανό. Η πιθανότητα να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας ώθησε την Red Bull να καλέσει αμέσως στα pits τον M. Webber για αλλαγή ελαστικών.
Αντί του Αυστραλού,
πρώτος έφτασε ο S. Vettel, αλλά τα ελαστικά του
δεν ήταν έτοιμα. Έμεινε 13 δευτερόλεπτα ακινητοποιημένος, έχοντας ακριβώς πίσω
του τον team mate
του, που κι αυτός είχε φτάσει, να περιμένει. Ξαφνικά οι ελπίδες της Ferrari αναπτερώθηκαν καθώς ο
L. Hamilton κρίθηκε υπαίτιος για την επαφή
με τον V. Bottas και έπρεπε να εκτίσει
ποινή διέλευσης.
Όμως, ο Βρετανός
κέρδισε αρκετές θέσεις, ενώ ο N.
Rosberg κατάφερε να
κρατήσει πίσω του τον S.
Perez. Κάποιες σταγόνες
βροχής άγχωσαν τους πάντες, όμως τελικά μέχρι και την καρό σημαία δεν άλλαξε
κάτι, σηματοδοτώντας μία ολόκληρη χρονιά χωρίς αγώνα υπό βροχή. Ο J. Button πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της
σεζόν με την τέταρτη θέση, ενώ η έκτη θέση του S. Perez σίγουρα θεωρείται άθλος, με δεδομένο του από που εκκίνησε. Ο
αγώνας ολοκληρώθηκε με τον Γερμανό πιλότο της Red Bull να κάνει τα παραδοσιακά
"donuts", και
τον M. Webber να αποχαιρετά τον
κόσμο και τη Formula 1
κάνοντας έναν γύρο χωρίς το κράνος του.
Η Mercedes κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο
πρωτάθλημα κατασκευαστών, αφήνοντας τρίτη τη Ferrari. Όσον αφορά στη βαθμολογία των οδηγών, ο M. Webber τελείωσε την καριέρα του στη Formula 1 κατακτώντας την
τρίτη θέση, ενώ ο L. Hamilton τερμάτισε τη σεζόν
στην τέταρτη θέση.
(Πηγή: In.gr)