Οι αλλαγές στη Formula 1 από το 2015

27 Ιουν 2014

Οι αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς που αποφασίστηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA φέρνουν από το 2015 λιγότερες μονάδες ισχύος, στατικές εκκινήσεις μετά από αυτοκίνητο ασφαλείας, περισσότερους περιορισμούς στην αεροδυναμική εξέλιξη, στις δοκιμές και άλλα.
   Το πνεύμα των αλλαγών στους κανονισμούς αφορά στη μείωση του κόστους αλλά και τη βελτίωση του θεάματος. Συνοπτικά οι αλλαγές των αθλητικών κανονισμών είναι:

Μονάδες ισχύος
- Από το 2015 οι οδηγοί θα έχουν 4 μονάδες ισχύος στη διάθεσή τους για όλη τη σεζόν αντί για 5.
- Αν οι αγώνες υπερβούν τους 20 τότε θα δοθεί και 5η μονάδα ισχύος.
- Όποιος χρειαστεί επιπλέον μονάδα ισχύος θα εκκινεί τελευταίος.

Αεροδυναμική εξέλιξη
- Η λειτουργία της αεροσήραγγας οριοθετείται από τις 80 στις 65 ώρες τη βδομάδα.
- Η ροή αέρα από 30 σε 25 ώρες τη βδομάδα.
- Τα δεδομένα του CFD (Computational Fluid Dynamics) περιορίζονται από 30 σε 25 Teraflop.
- Χρήση μόνο μιας αεροσήραγγας ανά έτος.

Δοκιμές
- Μόνο στην Ευρώπη το 2015, 3 περίοδοι 4 ημερών πριν το ξεκίνημα της σεζόν.
- Εντός σεζόν μόνο δυο διήμερα δοκιμών στην Ευρώπη, οι μισές μέρες εξ’ αυτών με νέους οδηγούς.

Parc Ferme
Τα μονοθέσια θα μπαίνουν σε καθεστώς παρκ φερμέ πριν την έναρξη των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου. Υπό αυτό το καθεστώς επιτρέπονται μόνο αλλαγές για λόγους ασφαλείας.

Εκκινήσεις
Όταν χρησιμοποιηθεί αυτοκίνητο ασφαλείας τα μονοθέσια θα ακινητοποιούνται στην εκκίνηση με τη σειρά κατάταξης του προηγούμενου γύρου και θα εκκινούν ξανά. Αυτό δε θα εφαρμόζεται στους πρώτους 2 γύρους μετά την εκκίνηση και στους 5 τελευταίους.

Αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς
- Απαγορεύονται οι φετινές άσχημες απολήξεις του ρύγχους.
- Εφαρμόζονται ποδιές από τιτάνιο στο κάτω μέρος του μονοθεσίου ώστε να πετάνε σπίθες για λόγους θεάματος.
- Οι δίσκοι των φρένων πρέπει να περιστρέφονται με την ταχύτητα των τροχών.
- Ασφάλιση του τροχού σε δυο στάδια.
(Πηγή: newsauto.gr)

Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News