Το όριο των 45 εκατ. κοχ ξεπέρασε κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου η
χωρητικότητα του υπό ελληνική σημαία στόλου.
Η αύξηση της
χωρητικότητας που καταγράφεται στον υπό ελληνική σημαία στόλο οφείλεται στη
διαρκή ενδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου με πλοία άνω των 20.000 κοχ.
Ειδικότερα τον Οκτώβριο του 2014 ο ελληνικός στόλος είχε 667 πλοία άνω των
20.000 κοχ, με χωρητικότητα 43,2 εκατ. κόρων. Τον Οκτώβριο του 2013 στην
κατηγορία αυτή βρίσκονταν 658 πλοία 42,4 εκατ. κοχ.
Αντίθετα με τη
χωρητικότητα, αλλά με τους ίδιους ρυθμούς, μειώνεται ο αριθμός του συνόλου των
πλοίων του ελληνικού νηολογίου. Οι «απώλειες» αφορούν κυρίως τη χωρητικότητα
των πλοίων μέχρι 3.000 κοχ. Αφού τον φετινό Οκτώβριο αριθμούσαν 1.063 με τη
χωρητικότητά τους να φτάνει τους 606.000 κοχ, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2013
ήταν 1.108 χωρητικότητας 630.000 κοχ.
Όσον αφορά τη διάταξη του
στόλου ανά τύπο πλοίου, τη «μερίδα του λέοντος» έχουν τα δεξαμενόπλοια τα οποία
αριθμούν 524 με χωρητικότητα 27,11 εκατ. κοχ. Ακολουθούν τα φορτηγά πλοία που
είναι 507 με χωρητικότητα 16,45 εκατ. κοχ και τα επιβατηγά με 605 πλοία
χωρητικότητας 1,36 εκατ. κοχ. Καταγράφονται επίσης και 230 πλοία διάφορων τύπων
χωρητικότητας 67.837 κοχ.
Τα υπό ελληνική σημαία
πλοία διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα και το ηλικιακό προφίλ του στόλου, αφού τα
36,3 εκατ. κοχ από τα 45 εκατ. της συνολικής χωρητικότητας αντιπροσωπεύουν
πλοία κάτω των 15 ετών.
(Πηγή: Ναυτεμπορική)