Ολυμπία Οδός: Γκρεμίστηκε μία γέφυρα για να ενωθεί ένα χωριό

8 Δεκ 2014

Τα δελτία τύπου που έρχονται από την Ολυμπία Οδό και αφορούν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις συνήθως είναι τυπικά και αποτελούν μια διαδικασία που δεν δίδεται ιδιαίτερη προσοχή.
   Έτσι, όταν με αφορμή την κατεδάφιση της γέφυρας Μελισσίου στην Κόρινθο με κάλεσαν για να δω από κοντά την διαδικασία που ακολουθείται, σκέφτηκα ότι δεν θα είναι κάτι τόσο σπουδαίο.  Με αυτό το σκεπτικό ξεκίνησα έχοντας μικρές προσδοκίες.
   Η προετοιμασία για την κατεδάφιση ξεκίνησε από νωρίς το πρωί και το μεσημέρι όλοι οι εργαζόμενοι του εργοταξίου ήταν σε κατάσταση ετοιμότητας. Οι συνεννοήσεις μεταξύ τους ήταν συνεχείς και τα κινητά τηλέφωνα «είχαν πιάσει φωτιά».  Άνθρωποι και μηχανήματα γέμισαν την περιοχή.
   Όλος ο εργοστασιακός κόσμος ήταν εκεί, άνθρωποι από την εταιρεία, κάμεραμαν, τροχαία, αστυνομία, ο ανεξάρτητος μηχανικός για την επίβλεψη και πολύς ακόμα κόσμος είχε κατακλύσει την ευρύτερη περιοχή.
   Περίπου στις 4 η τροχαία απέκλεισε ένα τμήμα δρόμου προκειμένου να γίνει η κατεδάφιση. Το χωριό μαζεύτηκε γύρω από το χώρο, τα μηχανήματα έπιασαν δουλειά, και στις 7.30 η γέφυρα έπεσε. Τέλος εποχής για την παλιά γέφυρα. Ένα ηλικιωμένος, κάτοικος του χωριού, μιλώντας στο ypodomes.com είπε «ήμουν εδώ όταν χτίστηκε και είμαι εδώ, τώρα που γκρεμίστηκε, ανυπομονώ να δω πως θα διαμορφωθεί αυτός ο νέος χώρος του χωριού».

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΕΝΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
Η κατεδάφιση της γέφυρας Μελισσίου έχει μία ιδιαίτερη σημασία για το έργο της Ολυμπίας Οδού. Χτίστηκε το 1968 όταν διανοίχθηκε η «Νέα Εθνική». Τότε στο βωμό του δρόμου το Μελίσσι «διαμελίστηκε», κόπηκε στα δύο.
   Από ένα όμορφο αμφιθεατρικό, παραλιακό χωριό, ελέω δρόμου έγινε 2 χωριά με μία εθνική στη μέση. Αυτός ο διαχωρισμός διαρκεί τώρα 46 χρόνια. Οι κάτοικοι για να μετακινηθούν από το ένα σημείο στο άλλο χρησιμοποιούν κάποιες και κάποιες υπόγειες διαβάσεις, συχνά ευάλωτες στα έντονα καιρικά φαινόμενα».
   Η Ολυμπία Οδός, με την καθαίρεση της παλιάς γέφυρας, διορθώνει ένα ιστορικό λάθος. Στη θέση της γέφυρας, θα δημιουργηθεί ένας πολύ μεγαλύτερος χώρος (η νέα εθνική θα περνά σε κλειστό τμήμα από την περιοχή).
   Το χωριό θα ενωθεί, έχοντας απευθείας πρόσβαση το πάνω μέρος του χωριού με το παραλιακό. Πάνω στο τμήμα αυτό θα δημιουργηθεί μία πλατεία, μία παιδική χαρά και γύρω χαμηλή βλάστηση για να δημιουργήσει ένα αρμονικό τοπίο με την περιοχή.
   «Λίγο πιο πάνω από τον σημερινό δρόμο υπήρχε μία παιδική χαρά πριν κοπεί το χωριό στα δύο» λέει στο ypodomes.com  ένας άλλος κάτοικος του χωριού.
   Σήμερα, εκατέρωθεν της παλιάς -γκρεμισμένης πλέον- γέφυρας έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο τμήματα. Το επόμενο διάστημα θα χτιστεί και το ενδιάμεσο τμήμα και μέχρι το καλοκαίρι η κατασκευή θα έχει δημιουργηθεί. Το μήκος του σκεπασμένου τμήματος θα είναι περίπου 200 μέτρα και η επιφάνεια που δημιουργηθεί θα είναι περίπου 2,5 στρέμματα.
   «Αυτή είναι η επιδίωξη της Ολυμπίας Οδού» μας λέει η Σοφία Στάμου, μέλος του τμήματος επικοινωνίας της εταιρείας παραχώρησης. «Δεν μικραίνουμε απλώς τις αποστάσεις με τη κατασκευή ενός ασφαλούς κλειστού αυτοκινητόδρομου, ενώνουμε κοινωνίες και δημιουργούμε αειφόρες υποδομές πρώτα απ` όλα για τους κατοίκους των περιοχών που διέρχεται ο δρόμος. Το Μελίσσι είναι μία τέτοια περίπτωση».

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ=ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Η χθεσινή μου επίσκεψη στο εργοτάξιο της περιοχής με έκανε λίγο πιο σοφό. Με εντυπωσίασε το μέγεθος του έργου, όχι κατασκευαστικά αλλά σε επαγγελματικό επίπεδο. Για να γίνει μια «απλή κατεδάφιση γέφυρας» χρειάστηκε να συνεργαστούν δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) άνθρωποι.
   Αυτό που σε εμάς καταλήγει ως ένα συνηθισμένο δελτίο τύπου 2 γραμμών, απαιτεί τη συνεννόηση εβδομάδων από πολλές ομάδες επαγγελματιών που πρέπει να συνεργαστούν αρμονικά για να λειτουργήσουν όλα σαν Ελβετικό ρολόι και να υπάρξει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
   Εντύπωση μου έκανε, ο πολύς καλός συντονισμός που είδα, δε φάνηκε ούτε ένα λεπτό να υπάρχει η -γνωστή- ελληνική ανοργανωσιά. Η εικόνα της ομάδας που υπήρχε στο εργοτάξιο και η σύνδεση των ανθρώπων εκεί είναι τόσο έντονη που με έκανε να ενθουσιαστώ. Το αποτέλεσμα της πολύ καλής συνεργασίας είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία πολύ νωρίτερα από το προγραμματισμένο (δόθηκε στις 2.30 το πρωί αντί για τις 7 το πρωί).
   Όταν μαζεύτηκαν αργά το βράδυ οι άνθρωποι του εργοταξίου, ήταν σε κατάσταση ευφορίας. «Το έργο προχωρά καλά γιατί δουλεύουμε ως ομάδα και όχι ατομικά, ελπίζουμε να προλάβουμε τα χρονοδιαγράμματα και σύντομα ο κόσμος να δει τι έργο γίνεται εδώ» είπε στο ypodomes εργαζόμενος του εργοταξίου και συνέχισε «αυτό που εμένα με ικανοποιεί είναι όταν ολοκληρωθεί με το καλό και περνάω από αυτό εδώ το σημείο να λέω, αυτό είναι και δικό μου το έργο, ήμουν και εγώ εδώ».
(Πηγή: Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com)

Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News