Ο «θάνατος» των εμπορικών καταστημάτων στην Κίνα, όλοι πλέον αγοράζουν online

10 Φεβ 2015

Σκυμμένος επάνω από το ταμείο του μικρού του καταστήματος στην απέραντη Hailong Electronics City του Πεκίνο, ο κ. Ουάνγκ Νινγκ οδύρεται για το ότι πέρασε μια εβδομάδα χωρίς ούτε μία πώληση.
   «Πεθαίνει» λέει ο κ. Ουάνγκ, κουνώντας το κεφάλι του καθώς κοιτάζει τα κλειστά καταστήματα και τις σκισμένες διαφημιστικές αφίσες σε αυτό που κάποτε ήταν η πλέον πολυσύχναστη αγορά στη συνοικία Ζονγκ-γκουαντσούν, γνωστή ως silicon valley της Κίνας.
   «Εδώ είναι πιο πολλοί οι πωλητές από τους πελάτες. Όλοι πλέον αγοράζουν από το Ίντερνετ». Στους έξι ορόφους μεγέθους ενός γηπέδου ποδοσφαίρου εδώ και εκεί υπάρχουν κλειστά καταστήματα, θύματα των επιχειρήσεων που πουλάνε προϊόντα και υπηρεσίες μέσω Ίντερνετ, όπως η Alibaba του κ. Τζακ Μα και η JD.com του Ρίτσαρντ Κιανγκντόνγκ, ο οποίος ξεκίνησε από αυτό το σημείο πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια.
   Η επανάσταση του Ίντερνετ υπόσχεται να αυξήσει την παραγωγικότητα και θα μπορούσε να δημιουργήσει στην Κίνα 46 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2025, σύμφωνα με έκθεση της McKinsey που εκδόθηκε τον περασμένο Ιούλιο. Θα χαθούν όμως και 31 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που ισοδυναμούν με όλους τους Βρετανούς εργαζόμενους.
   Μπορεί αυτή η διαδικασία δημιουργικής καταστροφής να είναι παγκόσμιο φαινόμενο, ωστόσο η ταχύτητα και η κλίμακα που προσλαμβάνει στην Κίνα είναι χωρίς προηγούμενο, εξηγεί ο κ. Τσάο Λέι, διευθυντής του ερευνητικού κέντρου China E-commerce στην πόλη Χανγκζού, την έδρα της Alibaba. «Το Ίντερνετ αυξάνει την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα, αλλά μπορεί να είναι αρκετά οδυνηρό για τις παραδοσιακές επιχειρήσεις», λέει ο κ. Τσάο. «Στην αρχή χρεοκοπούν τα βιβλιοπωλεία, μετά οι αλυσίδες ένδυσης, μετά τα καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών, στη συνέχεια τα ταξιδιωτικά γραφεία και στο μέλλον μπορεί να εξαφανιστούν και τα υποκαταστήματα των τραπεζών όπως και άλλες παραδοσιακές υπηρεσίες», προσθέτει.

Συνεισφορά
Η μετάβαση σε πωλήσεις online μπορεί να συνεισφέρει μέχρι και 22% στην παραγωγικότητας της κινεζικής οικονομίας μέχρι το 2025. Επίσης, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ από 7% μέχρι 22% στο διάστημα μεταξύ 2013 και 2025, σύμφωνα με τη McKinsey. Σε χρήματα αυτό μεταφράζεται σε 2,2 τρισ. δολάρια.
   Όμως όλα αυτά δεν παρηγορούν τον κ. Λι Φενγκ, ο οποίος έχει ένα κατάστημα του Kemao Electronics City, ακριβώς απέναντι από το εμπορικό κέντρο Hailong Electronics. «Το εμπορικό κέντρο έσφυζε από ανθρώπους όταν πρωτοάνοιξε το 2004» λέει ο κ. Λι, στρέφοντας το βλέμμα του από την τηλεόραση που παρακολουθεί ελλείψει πελατών. «Τα τελευταία πέντε χρόνια οι δουλειές πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο. Οι επιπτώσεις από τις πωλήσεις online είναι τεράστιες».
   Ο κ. Λι έχει κλείσει το εμπορικό του κατάστημα και πλέον προσπαθεί να βγάλει το μεροκάματο παρέχοντας υπηρεσίες Ίντερνετ σε υπάρχοντες εταιρικούς πελάτες. Στο διπλανό, αδειανό κατάστημα οι ιδιοκτήτες παίζουν πόκερ. Ο κ. Λιου, ιδιοκτήτης της JD.com, άρχισε την καριέρα του νοικιάζοντας ένα μικρό κατάστημα στη Ζονγκ-γκουαντσούν με 20.000 γουάν αρχική επένδυση.
   Τότε η Κίνα είχε 2,1 εκατομμύρια χρήστες που συνδέονταν στο Ίντερνετ μέσω 747.000 υπολογιστών, σύμφωνα με την κυβερνητική υπηρεσία πληροφοριών για το κινεζικό Ίντερνετ. Μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2014 ο αριθμός των χρηστών Ίντερνετ είχε φτάσει τα 632 εκατομμύρια, με το 83,4% εξ αυτών να μπαίνει στο Ίντερνετ μέσω «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων. Σύμφωνα με το Bloomberg, η περιουσία του κ. Λιου ανέρχεται πλέον στα 7,3 δισ. δολάρια. «Τα αμερικανικά παραδοσιακά δίκτυα λιανικών πωλήσεων είναι ισχυρά. Οι Κινέζοι καταναλωτές, όμως, είχαν να αντιμετωπίσουν ένα αρχαϊκό και αντιπαραγωγικό δίκτυο», εξηγεί ο κ. Τζος Γκάρτνερ, εκπρόσωπος Τύπου της JD.com. «Οι καταναλωτές μετακινήθηκαν προς τις καλύτερες υπηρεσίες».

Πρόσβαση
Η εταιρεία διαδικτυακών πωλήσεων Alibaba έχει δημιουργήσει 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας άμεσα και έμμεσα, είπε ο κ. Μα σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Τσάρλι Ρόουζ τον προηγούμενο μήνα από το Νταβός.
   Ο κ. Μα είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας και ο 13ος πλουσιότερος στον κόσμο με περιουσία που υπολογίζεται στα 35 δισ. δολάρια. Εξηγώντας την αύξηση πωλήσεων της δικής του εταιρείας σε σύγκριση με παραδοσιακούς εμπόρους, ο κ. Μα λέει: «Αν θέλεις να έχεις 10.000 νέους πελάτες, θα πρέπει να χτίσεις μια αποθήκη. Για εμένα (χρειάζονται) μόνο δύο σέρβερ».
   Στόχος του κ. Μα είναι να φτάσει τα δύο δισ. πελάτες παγκοσμίως. Η Alibaba έχει καταστήσει ευκολότερη και οικονομικότερη την πρόσβαση των εμπόρων σε νέους καταναλωτές και έχει υποστηρίξει την ανάπτυξη της υποδομής logistics, λέει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ένας εκπρόσωπος Τύπου της Alibaba. «Με τον τομέα των λιανικών πωλήσεων να έχει μεν αναπτυχθεί επαρκώς και να είναι κατακερματισμένος, περισσότεροι καταναλωτές καταφεύγουν στο Ίντερνετ ώστε να βρουν αυτό που χρειάζονται και την ίδια στιγμή ενισχύουν την κατανάλωση στην κινεζική οικονομία», συμπληρώνει.
(Πηγή: Καθημερινή)
Share on:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News