Σκεπτικισμό για την πορεία της χώρας εκφράζουν τα στελέχη
των ελληνικών επιχειρήσεων, τα οποία είναι, μάλλον, απαισιόδοξα για την εθνική
οικονομία, αν και δηλώνουν ετοιμότητα να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Τα κυριότερα από τα
συμπεράσματα της έρευνας καταδεικνύουν πως τα τρία συναισθήματα, που κυριαρχούν
στα στελέχη των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σήμερα, είναι η απογοήτευση (σε
ποσοστό 48,8%) ακολουθούμενη από την αισιοδοξία (σε ποσοστό 29,8%), αλλά και το
θυμό (29%). Ταυτόχρονα, το 9% είναι πιθανόν να βιώνει burnout καθώς, όπως προκύπτει, έχει
δυσκολία να διαχειριστεί το άγχος του.
Από τις απαντήσεις
που δόθηκαν, όσον αφορά στους τρόπους, που τα στελέχη χρησιμοποιούν προκειμένου
να αντιμετωπίσουν το άγχος τους, διαφαίνεται πως παρά την απαισιοδοξία είναι
πρόθυμοι και έτοιμοι, σε συντριπτικό ποσοστό, να περάσουν στην πράξη
προκειμένου να βελτιώσουν τα πράγματα, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια τους,
είτε καταστρώνοντας στρατηγικές, είτε μέσω της αυτοβελτίωσης, είτε αλλάζοντας
την οπτική υπό την οποία αξιολογούν την κατάσταση. Ένα, επίσης, σημαντικό
ποσοστό στρέφεται σε τομείς, από όπου μπορούν να αντλήσουν χαρά και τους
οποίους είχαν βάλει σε δεύτερη μοίρα πριν την κρίση, όπως η οικογένεια και τα
απλά καθημερινά πράγματα.
Στρατηγική
Σύμφωνα με την έρευνα, που αποτυπώνει πώς τα στελέχη
επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν το απρόβλεπτο εργασιακό περιβάλλον, τις διαρκείς
αλλαγές και τις αυξανόμενες απαιτήσεις στην εποχή της κρίσης της ελληνικής
οικονομίας, η ισχυρή πλειοψηφία και συγκεκριμένα το 86%, προσπαθεί να σκεφτεί
στρατηγικές σχετικά με το τι θα κάνει στο μέλλον. Όπως προκύπτει, τα στελέχη
στην Ελλάδα σήμερα επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στο να κάνουν κάτι για να
βελτιώσουν την κατάσταση που βρίσκονται (82%), προσπαθούν να δουν τα πράγματα
κάτω από διαφορετικό πρίσμα για να αντλήσουν αισιοδοξία (72%), ενώ δίνουν
μεγαλύτερη αξία, χρόνο και σημασία σε πράγματα που δεν έδιναν στο παρελθόν,
όπως η οικογένεια (69%).
Οι περισσότεροι από
τους ερωτηθέντες φαίνεται να είναι σχετικά ικανοποιημένοι από τους βασικότερους
τομείς της ζωής. Όσον αφορά τις προτεραιότητες για βελτίωση στο μέλλον, εκτός
από τα θέματα εργασίας, αυτές αφορούν τις οικογενειακές και τις προσωπικές
σχέσεις, με 61% και 46% αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, η κοινωνική ζωή, η διασκέδαση
και η προσωπική ανάπτυξη έρχονται ως τρίτη προτεραιότητα για τους
περισσοτέρους.
Η πνευματική και
σωματική άσκηση θεωρούνται οι πιο σημαντικές στρατηγικές για αυτο-βελτίωση, ενώ
η ψυχαγωγία και αναζήτηση του σκοπού ζωής βρίσκονται στις χαμηλότερες
προτιμήσεις.
Τον πιο
ενθαρρυντικό ρόλο για την ανάπτυξη των ερωτηθέντων παίζει η οικογένεια τους και
ακολουθούν η εταιρεία και οι συνεργάτες τους, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία
(87%) θεωρεί πως τα ΜΜΕ αποτελούν αποθαρρυντικό παράγοντα για την εξέλιξη τους.
Πηγή:
sepe.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου