Οι εισπρακτικές καταγράφουν όλες τις συνομιλίες

24 Μαρ 2012

   Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, αναφέρθηκε σε ορισμένα μέτρα που αφορούν τις «Εταιρίες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις», δηλαδή τις εισπρακτικές εταιρίες. Πρόκειται για μέτρα που ενισχύουν τη δύναμη των τελευταίων, αφήνοντας πλέον μικρά περιθώρια στο χρεωμένο πολίτη για αντιδράσεις.

   Οι νέες διατάξεις για την λειτουργία των εταιριών ενημέρωσης οφειλετών θεσπίζουν τα ακόλουθα:
- Οι εταιρίες μπορούν να αρχίσουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη.
- Η επικοινωνία καταγράφεται και τηρείται για ένα έτος προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη. Ο οφειλέτης ενημερώνεται για την καταγραφή και το σκοπό της. Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως οι διατάξεις αυτές δεν εφαρμόζονται καθολικά από όλες τις εταιρίες.
- Οι εταιρίες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, μετά από καταγγελία του οφειλέτη, στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός δέκα ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.
- Τέλος, οι εταιρίες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, όταν τους ζητηθεί.
Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News