Οι πολίτες, σύμφωνα με τη
νέα χάρτα δικαιωμάτων που έκδωσε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, παράλληλα με τη δυνατότητα που τους παρέχεται να μεταβαίνουν
στα Κ.Ε.Π. ή στις διοικητικές αρχές και να ζητούν την έκδοση αντιγράφων βεβαιώσεων
ή πιστοποιητικών, έχουν και το δικαίωμα
να υποβάλουν τηλεφωνική αίτηση, μέσω του Ο.Τ.Ε.
Έτσι, καλώντας τον
τετραψήφιο αριθμό 1502 ζητούν την έκδοση και αποστολή, με συστημένη
επιστολή, ορισμένων πιστοποιητικών ή
βεβαιώσεων, στη διεύθυνση που δηλώνουν, καταβάλλοντας 4,20 ευρώ (τηλεφωνικό και ταχυδρομικό τέλος). Εάν δεν ζητήσουν την
αποστολή με συστημένη επιστολή και παραλάβουν τα αντίγραφα των πιστοποιητικών
οι ίδιοι, από την αρμόδια υπηρεσία που τα εξέδωσε, τότε καταβάλλουν μόνο 2,20 ευρώ, (κόστος τηλεφωνικής
αίτησης).
Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα στους πολίτες να υποβάλλουν αιτήσεις για
τη χορήγηση πιστοποιητικών του Δημοσίου και μέσω του προσωπικού τους ηλεκτρονικού
υπολογιστή, εφόσον βέβαια διαθέτουν σύνδεση με το διαδίκτυο (internet), με επίσκεψή τους στον Κυβερνητικό Διαδικτυακό
τόπο της Δημόσιας Διοίκησης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση
«http://www.ermis.gov.gr».