Σύμφωνα με το πόρισμα του
υπουργείου Οικονομικών, οι ΔΟΥ που θα παραμείνουν εν λειτουργία (114 ΔΟΥ)
επιλέχθηκαν με οικονομικά κριτήρια, όπως η φοροδοτική ικανότητα και ο αριθμός
συναλλασσομένων (φυσικά και νομικά πρόσωπα).
Επιπλέον, σύμφωνα με τεχνικά κριτήρια, όπως η
επάρκεια των κτιρίων και το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους, επιλέχθηκαν τα κτίρια
τα οποία θα στεγάσουν τις ενοποιημένες ΔΟΥ. Τέλος λήφθηκαν υπόψη και κοινωνικά
και γεωγραφικά κριτήρια, όπως η δυσκολία πρόσβασης, ο νησιωτικός και ορεινός
χαρακτήρας, καθώς και οι ακριτικές - παραμεθόριες περιοχές, με σκοπό, όπου
καταργούνται ΔΟΥ, να δημιουργηθούν Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Τα Γραφεία αυτά θα
στεγαστούν στα υφιστάμενα κτίρια των ΟΤΑ ή των ΚΕΠ, με σκοπό τόσο την
εξυπηρέτηση των πολιτών σε ενιαίους χώρους, όσο και την επίτευξη συνεργιών
μείωσης του συνολικού κόστους λειτουργίας τους.
Το όφελος από τις
ενοποιήσεις των ΔΟΥ ανέρχεται σε 800.000 € ανά μήνα, ενώ το αντίστοιχο κόστος
θα ανέλθει σε 4 εκατ. και συνεπώς θα αποσβεστεί σε 5 μήνες περίπου. Άρα το
συνολικό όφελος για το Κράτος κατά τη διετία 2013-2014 θα ανέλθει σε 15 εκατ.
€. Επιπλέον το Υπουργείο θα προβεί σε ενέργειες ένταξης των δαπανών αυτών στο
ΕΣΠΑ, ώστε το Κράτος να επιχορηγηθεί κατά 95% από την Ε.Ε. και άρα η τελική
οικονομική επιβάρυνση να είναι ελάχιστη.