Μία δυναμική επιχειρηματίας οδηγεί την εταιρεία μέσα από τις
δυσκολίες της κρίσης και βλέπει με
αισιοδοξία πέρα από αυτή. Οι καταναλωτές πλέον ζυγίζουν το κόστος του κάθε
γεύματος και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα. Αυτό υποστηρίζει η Ντίνα Καλλιμάνη,
εντεταλμένη σύμβουλος στον ομώνυμο -και leader- όμιλο κατεψυγμένων αλιευμάτων,
επισημαίνοντας ότι πλέον το τρόφιμο έχει χάσει τον αμυντικό του χαρακτήρα
απέναντι στην κρίση.
Με αυτό πια το
δεδομένο η ίδια σε συνεργασία με όλους τους ανθρώπους του ομίλου αποφάσισε
μεσούσης της κρίσης να προχωρήσει σε εκ βάθρων ανανέωση όλης της προϊοντικής
γκάμας επαναλανσάροντάς την, μέσω της οποίας αφενός η εταιρεία Καλλιμάνη
επανασυστήθηκε στον Έλληνα Καταναλωτή κάνοντας μία αναδρομή στο χρόνο και την
ιστορία της οικογένειάς (Καλλιμάνη) και αφετέρου απεικόνισε με τον καλύτερο
δυνατό τρόπο τις αξίες του ομίλου για την ποιότητα και την φροντίδα του
ανθρώπου.
Επιτυχημένη επιχειρηματίας από το Αίγιο
Αναμφίβολα η Ντίνα
Καλλιμάνη συγκαταλέγεται στις νεαρές μεν μαχητικές δε επιχειρηματικές
γυναικείες παρουσίες, που έχει να επιδείξει αυτή η χώρα. Γεννήθηκε και μεγάλωσε
στο Αίγιο και από τα 22 της, ήδη κάτοχος δύο πτυχίων αφοσιώθηκε στην
οικογενειακή επιχείρηση, την οποία τότε διεύθυνε η μητέρα της, Βασιλική
Καλλιμάνη, μετά την ξαφνική απώλεια του συζύγου της και ιδρυτή της εταιρίας. Η
αλλαγή ρότας που επεδίωξε από την πρώτη στιγμή δεν άργησε να έρθει. Πολύ
σύντομα κατάφερε να αλλάξει τον προσανατολισμό της επιχείρησης, η οποία έως
τότε είχε οικογενειακό και τοπικό χαρακτήρα, φέρνοντάς την σήμερα στην πρώτη
θέση στην ελληνική αγορά, ενώ την τελευταία δεκαετία έχει σημειώσει ανάπτυξη
της τάξης του 500%!
Παντρεμένη και
μητέρα δύο παιδιών, και με παράλληλη ενεργή δραστηριότητα στα «κοινά» του
επαγγελματικού της χώρου (ΣΕΒ, ΣΕΒΤ, ΣΕΒ Δ. Ελλάδας, ΕΙΜ, ECR, ΠΣΕΚΤ), η Ντίνα
Καλλιμάνη αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για την μαχητικότητα και την
ενεργητικότητά της.
Ποιο θεωρεί δε ως
το βασικότερο προνόμιο που πρέπει να έχει ένας επιχειρηματίας. Αυτή είναι η
διορατικότητα, η δημιουργικότητα αλλά και η αισιοδοξία. Η άποψή της είναι ότι
«δεν γίνεται να είναι ο επιχειρηματίας γαντζωμένος μόνο σε ό,τι ήξερε μέχρι
σήμερα. Πρέπει να έχει τα κότσια να αντικρίζει κατάματα το νέο τοπίο, αλλά και
να μπορεί να βλέπει τι υπάρχει πίσω από το βουνό. Δημιουργικότητα, γιατί χωρίς
αυτήν δεν θα μπορέσεις να χαράξεις νέα μονοπάτια για να ανέβεις το βουνό και
βεβαίως μια γερή δόση αισιοδοξίας, για να βλέπεις πάντα τη θετική πλευρά των
πραγμάτων».
Οι εξαγωγές είναι το μεγάλο στοίχημα του
ομίλου Καλλιμάνη
Η επιχείρηση είχε
θέσει την εξαγωγική δραστηριότητα μέσα στους πρωταρχικούς της στόχους πολύ πριν
ξεκινήσει η οικονομική κρίση. Έτσι, όταν ξέσπασε η κρίση, είχε ήδη καλύψει ένα
μεγάλο μέρος του εξαγωγικού της σχεδιασμού έχοντας ήδη διανύσει μια επιτυχημένη
πορεία στην αγορά της Κύπρου, της Αλβανίας, της ΠΓΔΜ, της Βουλγαρίας αλλά και
της Γερμανίας, αγορά στην οποία ο Όμιλός δραστηριοποιείται για πάνω από μια
δεκαετία. Το 2012 οι εξαγωγές αντιπροσώπευαν περίπου 15% του συνολικού τζίρου,
όταν πριν από πέντε χρόνια το ποσοστό αυτό ήταν στο 6%.
Βεβαίως, όπως
αναφέρει «η εξαγωγική δραστηριότητα δεν είναι μια απλή υπόθεση για μια ελληνική
επιχείρηση. Στο εξωτερικό τα προϊόντα μας έρχονται αντιμέτωπα με τιμές πολύ
χαμηλότερες γιατί η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, δεν παύει να είναι μια
ακριβή χώρα και μια χώρα, όπου το κράτος και οι δυσλειτουργίες του στέκονται
πολύ συχνά εμπόδιο στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων». Παρόλα ταύτα, ο στόχος που
έχει τεθεί είναι ο διπλασιασμός των εξαγωγών ως το 2015, προετοιμάζοντας προς αυτή
την κατεύθυνση την οργανωμένη διείσδυσή του ομίλου στις αγορές της
Βορειοδυτικής Ευρώπης, με προϊόντα πάντα επώνυμης ζήτησης.
Η ιστορία της «Καλλιμάνης»
Η ιστορία της
εταιρείας ξεκινά το 1956, όταν οι Γιώργος και Θεόδωρος Καλλιμάνης δημιουργούν σε
ηλικία μόλις 21 και 24 χρονών αντίστοιχα τη δική τους ποτοποιία στο Αίγιο. Στις
αρχές της δεκαετίας του '60, προοδευτικοί για την εποχή τους ανοίγουν κατάστημα
πώλησης ηλεκτρικών συσκευών και κυρίως ψυγείων. Αυτή τους η δραστηριότητα
αποτελεί το ερέθισμα ώστε το 1965 να επεκτείνουν την επιχειρηματική τους
δραστηριότητα στα κατεψυγμένα τρόφιμα.
Το 1989, τα δυο
αδέλφια συστήνουν την εταιρεία «Ο Σελινούντας», με σκοπό τη δημιουργία
εργοστασίου επεξεργασίας και τυποποίησης κατεψυγμένων αλιευμάτων. Στα τέλη του
χρόνου, και πριν ακόμη τεθεί το νέο εργοστάσιο σε πλήρη λειτουργία, ο Γεώργιος
Καλλιμάνης αποβιώνει αιφνιδίως. Στην κρίσιμη αυτή στιγμή για την πορεία της
επιχείρησης, τη θέση του αναλαμβάνει η 42χρονη σύζυγός του και μητέρα τεσσάρων
παιδιών Βασιλική Καλλιμάνη.
Το 1993, η δεύτερη
κατά σειρά κόρη της οικογένειας, Ντίνα Καλλιμάνη, ολοκληρώνει τις
πανεπιστημιακές σπουδές της και αναλαμβάνει το εμπορικό τμήμα της εταιρείας.
Στα χρόνια που ακολουθούν, η εταιρεία επιτυγχάνει την οργάνωση ενός εκτενούς
δικτύου πωλήσεων πανελλαδικής εμβέλειας με ειδικούς συνεργάτες και
αντιπροσώπους για την προώθηση των επώνυμων κατεψυγμένων αλιευμάτων, που εν τω
μεταξύ είχε δημιουργηθεί από το νεοσύστατο τμήμα marketing της εταιρείας.
Το 1998, η εταιρεία
προχωρά στον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου παραγωγής, ενώ την αμέσως επόμενη
χρονιά ιδρύει υποκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Την ίδια χρονιά, ο
νεότερος αδερφός της οικογένειας, Παναγιώτης Καλλιμάνης, τελειώνει τις
πανεπιστημιακές σπουδές του και αναλαμβάνει το τμήμα προμηθειών.
Το 2000, γίνεται η
πρώτη εταιρεία του κλάδου που πιστοποιείται με ISO 9001 του 2000 και HACCP, ενώ
το 2001 μπαίνει στον τομέα των ημιέτοιμων γευμάτων με τα προϊόντα Πιάτα Ημέρας
Kallimanis. Η δραστηριότητα αυτή, εξαιρετικά επιτυχημένη, αποτέλεσε σημαντική
καινοτομία όχι μόνο στον κλάδο των αλιευμάτων αλλά και στο σύνολο της αγοράς
του ημιέτοιμου/έτοιμου φαγητού.
Το 2003, η λανσάρει
τα παναρισμένα αλιεύματα Pane' και το 2006 επαναλάνσαρει τη βασική σειρά
Kallimanis Αλιεύματα, η οποία τοποθετείται στην αγορά ως το μοναδικό
«φρεσκοκατεψυγμένο» αλίευμα.
Το 2007 ξεκινά την
εξαγωγή των επωνύμων προϊόντων Kallimanis στις αναδυόμενες αγορές της ΝΑ
Ευρώπης. Πρώτος σταθμός η Κύπρος. Τα επόμενα χρόνια ακολουθούν η Αλβανία, η
ΠΓΔΜ, και η Βουλγαρία. Το 2009 ξεκινά την οργανωμένη είσοδό του στην αγορά της
μαζικής εστίασης με επώνυμα προϊόντα, λανσάροντας την επαγγελματική σειρά
κατεψυγμένων αλιευμάτων Kallimanis Food Service.
Την ίδια περίοδο,
λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης,
προσαρμόζοντας τα πλάνα της, όπου αυτό ήταν απαραίτητο. Στο πλαίσιο αυτό
περιορίζει και εξορθολογίζει τις δαπάνες της και εντείνει τις προσπάθειες για
περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών της στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στις αγορές
των Βαλκανίων.
Παράλληλα,
αποφασίζει να απορροφήσει μεγάλο μέρος των ανατιμήσεων των πρώτων υλών και να
προχωρήσει σε ειδικές προσφορές όχι μόνο στη χαμηλότερη περίοδο κατανάλωσης
αλλά και μέσα στη Σαρακοστή, τότε δηλαδή που ο καταναλωτής τις έχει περισσότερο
ανάγκη. Επιπλέον, μετατοπίζει πόρους σε παραγωγικές επενδύσεις, ενδυναμώνει τα
τμήματα μάρκετινγκ-πωλήσεων και ενισχύει τα κονδύλια προβολής και προώθησης των
επώνυμων προϊόντων της. Συνεχίζει να επενδύει στον εκσυγχρονισμό των γραμμών
παραγωγής και στην κυκλοφορία νέων προϊόντων. Μάλιστα, καταφέρει να γίνει η
πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα αλλά και από τις πρώτες παγκοσμίως που τοποθετεί στο
ράφι του λιανεμπορίου φιλέτα ψαριών αποκλειστικά χωρίς πρόσθετα και
συντηρητικά. Τα μέτρα αυτά απέδωσαν καρπούς καθώς διατήρησαν σταθερή την πορεία
της εταιρείας, εν μέσω δύσκολων συνθηκών.
Εξαγωγές σε Βαλκάνια και Ευρώπη
Σήμερα
πραγματοποιεί εξαγωγές σε Βαλκάνια, Κύπρο, και σε χώρες της Βόρειας και Νότιας
Ευρώπης. Διαθέτει 2 θυγατρικές, 2 εργοστάσια παραγωγής με έδρα το Αίγιο,
υποκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και γραφεία στους κυριότερους τόπους
παραγωγής των αλιευμάτων (Ισπανία, Βιετνάμ, Κίνα, και Ινδία).
(Πηγή: www.reporter.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου