Το 84% των καταναλωτών ανά τον κόσμο δηλώνουν ότι
εμπιστεύονται περισσότερο τις συστάσεις από φίλους και οικογένεια σε σχέση με
όλα τα υπόλοιπα μέσα διαφήμισης, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 6 μονάδες σε σχέση
με το 2007.
Τα παραπάνω,
συγκαταλέγονται στα ευρήματα της τελευταίας παγκόσμιας έρευνας της Nielsen για
την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη διαφήμιση, σύμφωνα με την οποία, τη δεύτερη
θέση καταλαμβάνουν οι εταιρικές ιστοσελίδες με 69%. Ενθαρρυντικό επίσης είναι
το γεγονός ότι τα παραδοσιακά μέσα διατηρούν τη δυναμική τους. Η εμπιστοσύνη
στις τηλεοπτικές διαφημίσεις αυξήθηκε από 56% το 2007 σε 62% το 2013 και στα
περιοδικά κατά 4 μονάδες (60%).
Οι διαφημίσεις στις
εφημερίδες είναι το μοναδικό μέσο που παρουσίασε μείωση, 2 μονάδων (από 63% σε
61%). Οι OnLine μορφές διαφήμισης χαίρουν της εμπιστοσύνης σχεδόν των μισών
καταναλωτών (48%), ενώ επίσης 4 στους 10 (37%) φαίνεται να δείχνουν εμπιστοσύνη
στις διαφημίσεις μέσω μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα (αύξηση 19 μονάδων σε σχέση
με το 2007).
Το 47% των ερωτώμενων
σε αυτή την παγκόσμια έρευνα της Nielsen συμφώνησε ότι οι χιουμοριστικές
διαφημίσεις είναι αυτές που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, ενώ εξίσου μεγάλο
αντίκτυπο, με διαφορά 1 μονάδας, έχουν και οι διαφημίσεις οι οποίες
παρουσιάζουν ρεαλιστικές καταστάσεις, με τις οποίες ο καταναλωτής μπορεί να
ταυτιστεί.
Τέλος, σε ποσοστό
38% φαίνεται να έχουν σημαντική απήχηση οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την
οικογένεια, τις κοινωνικές αξίες και την υγεία, ενώ οι διαφημίσεις με
σεξουαλικό περιεχόμενο σκοράρουν στο 14%.
(Πηγή: Marketing Week)