Η πρόταση για το «Νέο Λύκειο»

8 Απρ 2011

   Το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην παρουσίαση της πρότασης για το «Νέο Λύκειο», ως μία κίνηση που θα διορθώσει σε αρκετά μεγάλο βαθμό τα σημερινά προβλήματα του σχολείου. Σύμφωνα με τους αρμόδιους αυτά αφορούν τη μη ανάπτυξη της κριτικής σκέψης από την πλευρά του μαθητή, την περιττή διδακτέα ύλη, αλλά και τη μη αξιοποίηση του υψηλής στάθμης δυναμικού και υποδομών. Τονίζεται μάλιστα πως το Λύκειο σήμερα έχει εκπαιδευτικούς πολύ υψηλής επιστημονικής εξειδίκευσης (το 34.7% των έχουν πρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα) αλλά και την καλύτερη αναλογία μαθητών ανά διδάσκοντα (8,5:1) ανάμεσα σε όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Παράλληλα επισημαίνεται πως το 91.4% των Λυκείων διαθέτουν εργαστήρια Φυσικής-Χημείας, το 97.2% διαθέτει εργαστήρια Πληροφορικής, ενώ σχεδόν όλα τα Λύκεια (98.5%) εργάζονται με πρωινό ωράριο. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως τα εργαστήρια στις περισσότερες περιπτώσεις υπολειτουργούν με τις ελλείψεις να ξεπερνούν τις ανάγκες των μαθημάτων, ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται εντονότερα στο εργαστήριο Πληροφορικής, όπου οι υποδομές συνήθως είναι κατώτερες του μετρίου.
   Όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών, τα 49 μαθήματα του λυκείου σίγουρα είναι πολύ περισσότερα σε σχέση με τις αντίστοιχες εκπαιδευτικές βαθμίδες άλλων χωρών, όπως η Γαλλία και η Ισπανία των 26 και 24 μαθημάτων αντίστοιχα, ωστόσο οφείλει το Υπουργείο να περικόψει τα σωστά μαθήματα. Στην Α Λυκείου ο αριθμός των μαθημάτων μειώνεται από 16 σε 8 συμπεριλαμβανομένης της ερευνητικής εργασίας, με μείωση του συνολικού αριθμού ωρών διδασκαλίας από 34 σε 32.
Όμως απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι ακόμα και στο Νέο Λύκειο τα Αρχαία Ελληνικά παραμένουν στα υποχρεωτικά μαθήματα, όπως επίσης τα Θρησκευτικά αλλά και η Φυσική Αγωγή. Για πιο λόγω πρέπει να διδάσκεται ο μαθητής μία νεκρή γλώσσα, ενώ παράλληλα γιατί οι μαθητές καλούνται να γυμναστούν χρησιμοποιώντας αντί για στρώμα το τσιμέντο του προαυλίου; Στη Β Λυκείου οι κατευθύνσεις περιορίζονται από τρείς (Θεωρητική - Θετική - Τεχνολογική) σε δύο (Α και Β). Ο αριθμός μαθημάτων μειώνεται από 17 σε 12 με μείωση του συνολικού αριθμού ωρών διδασκαλίας από 34 ή 35 σε 33. Τα θρησκευτικά μετονομάζονται πλέον σε Θρησκεία και Κόσμος, ενώ εισάγεται (επιτέλους) ως υποχρεωτικό μάθημα οι Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης. Στη Γ Λυκείου οι κατευθύνσεις γίνονται τρείς (Α, Β και ΑΒ), ενώ ο αριθμός των μαθημάτων μειώνεται από 16 σε 10.
   Τέλος σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου αυτές οι αλλαγές θα εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με την Α Λυκείου να δέχεται πρώτη το νέο πρόγραμμα σπουδών. Από το σχολικό έτος 2012-2013 θα είναι έτοιμα και τα νέα προγράμματα σπουδών για τη Β και Γ Λυκείου, ενώ επίσης το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων θα ισχύσει για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2013-2014.
Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News