Στα 750 εκατ. ευρώ ετησίως οι προσφορές των σουπερμάρκετ

16 Ιουν 2014

Στα 750 εκατ. ευρώ ανέρχονται ετησίως οι προσφορές από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και τους προμηθευτές. Αν ληφθούν υπόψη οι προσφορές στο πραγματικό επίπεδο των τιμών είναι κατά 7% χαμηλότερο από αυτό που μετριέται στο «ράφι».
   Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών πραγματοποίησε μελέτη για την εξέταση της συμβολής που έχουν οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες στην αγορά το 2013. Τα αποτελέσματα δείχνουν ιδιαίτερα υψηλά μεγέθη:
   Η συνολική αξία των προσφορών που παρέχεται στους καταναλωτές μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 620 εκατ. ευρώ. Μαζί με τα προωθητικά κουπόνια και τις διάφορες δωροεπιταγές που προσφέρουν τα σουπερμάρκετ η συνολική αυτή αξία εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 750 εκατ. ευρώ.
   Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε μέσο ετήσιο όφελος ανά νοικοκυριό πάνω από 200 ευρώ (σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ. το 2012 μετρήθηκαν στην Ελλάδα 3.760.329 νοικοκυριά).
   Οι εκπτώσεις αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στις μετρήσεις του επιπέδου και εξέλιξης των τιμών. Με βάση την παρούσα μελέτη, η μέση έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που παρέχεται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ εκτιμάται σε 6,9%, το οποίο σημαίνει ότι οι πραγματικές τιμές είναι κατά 7% χαμηλότερες από αυτές που μετριόνται στο ράφι. Με τα δεδομένα αυτά υπολογίζεται ότι το 2013 σε σχέση με το 2012 οι τιμές μειώθηκαν στην πραγματικότητα κατά 3.07%, έναντι της μείωσης -0.68 που μετρήθηκε στο ράφι.
(Πηγή: Κέρδος)

Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News