Το Facebook θα έχει χάσει το 70% των χρηστών του ώς το 2017, εκτιμούν ερευνητές

26 Ιαν 2014

Αν σκεφτήκατε ποτέ πως είσαστε «άρρωστοι» με το Facebook, ίσως δεν πέσατε και τόσο έξω.
   Όπως μια μολυσματική ασθένεια εξαπλώνεται συνεχώς, ώσπου να γίνει επιδημία, αλλά κάποια στιγμή «φρενάρει» και τελικά σβήνει, έτσι και το Facebook θα έχει χάσει το 80% των χρηστών του έως το 2017, εκτιμούν δύο Αμερικανοί ερευνητές. Άλλοι, πάντως, επιστήμονες εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί να δεχτούν αυτή την πρόβλεψη.
   Οι επιστήμονες της Σχολής Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών του πανεπιστημίου Πρίνστον Τζον Καναρέλα και Τζόσουα Σπέχλερ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το «Science» και τον βρετανικό Guardian, βασίζουν τη δυσοίωνη εκτίμησή τους για το μεγαλύτερο σήμερα κοινωνικό δίκτυο στο πόσες φορές η λέξη Facebook πληκτρολογείται στις αναζητήσεις της Google. Η σχετική διαχρονική ανάλυση, με τη βοήθεια της υπηρεσίας Google Trends, δείχνει ότι η εν λόγω αναζήτηση κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο του 2012 και από τότε σταθερά μειώνεται.
   Σύμφωνα με τους ερευνητές, «οι ιδέες, όπως οι αρρώστιες, έχει αποδειχτεί ότι εξαπλώνονται μεταξύ των ανθρώπων με κολλητικό τρόπο, προτού τελικά σβήσουν και γι’ αυτό ακριβώς η εν λόγω εξέλιξη έχει περιγραφεί με επιτυχία από επιδημιολογικά- στατιστικά μοντέλα». Με αυτό το σκεπτικό, όπως λένε, οι άνθρωποι «τελικά χάνουν το ενδιαφέρον τους για μια ιδέα και αποκτούν 'ανοσία' απέναντι της».
   Με άλλα λόγια, είναι θέμα χρόνου, όπως υποστηρίζει η μελέτη, οι χρήστες του Facebook να αποκτήσουν ανοσία απέναντι στο «κόλλημα» που έχουν με το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, το οποίο ανέφερε πως στο τέλος του 2013 είχε περίπου 1,2 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και στις 4 Φεβρουαρίου 2014 γιορτάζει τα δέκατα γενέθλιά του.
   Εν προκειμένω, σύμφωνα με τους ερευνητές, ενδεικτική είναι η περίπτωση του -ξεχασμένου πια- κοινωνικού δικτύου Myspace, κάποτε μεγάλου ανταγωνιστή του Facebook, που ιδρύθηκε το 2003, έφθασε στο αποκορύφωμα της δόξας του το 2007-2008 με 300 εκατ. χρήστες και ουσιαστικά «απεβίωσε» το 2011.
   Όπως επισημαίνουν οι δύο Αμερικανοί μηχανικοί, αν κανείς μελετήσει πώς εξελίχτηκε διαχρονικά ο αριθμός των αναζητήσεων για τη λέξη «Myspace» στη Google, μπορεί να διαπιστώσει τη σταδιακή μείωση του ενδιαφέροντος των χρηστών και έτσι να προβλέψει την τελική εξαφάνισή του. Μια ανάλογη «καμπύλη» φαίνεται να διαγράφουν τώρα πια και οι αναζητήσεις για το Facebook στην Google.
   Ο αντίλογος είναι ότι πολλοί χρήστες «μπαίνουν» πλέον στο Facebook μέσω των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων τους, πράγμα που έχει οδηγήσει σε μείωση των αναζητήσεων της συγκεκριμένης λέξης μέσω Google. Από την άλλη, ο ίδιος ο επικεφαλής οικονομικών του Facebook Ντέιβιντ Έμπερσμαν παραδέχτηκε πρόσφατα πως κατά το τελευταίο τρίμηνο «παρατηρήθηκε μια μείωση στον αριθμό των ημερήσιων χρηστών, ιδίως μεταξύ των εφήβων».
   Προς το παρόν, πάντως, οι μετοχές του Facebook κινούνται ανοδικά στο αμερικανικό χρηματιστήριο και οι επενδυτές δεν δείχνουν να ανησυχούν (ακόμα), ενώ η προσωπική περιουσία του 29χρονου ιδρυτή του δικτύου Μαρκ Ζούκερμπεργκ εκτιμάται ότι έχει φθάσει περίπου τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια.
   Σε επιστημονικό επίπεδο, η μαθηματική επιδημιολόγος Μαρίζα Άιζενμπεργκ του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν δήλωσε ότι υπάρχουν και άλλα πιθανά «σενάρια», καθώς μια επιδημία είναι δυνατό να διαρκέσει για καιρό ή ακόμα να αυξάνεται αργά αλλά σταθερά για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, πιθανώς επειδή οι ανανήψαντες από την ασθένεια ξανακολλάνε. Με άλλα λόγια, μπορεί κανείς να «κολλήσει» και πάλι στο Facebook, ακόμα κι αν προσωρινά απεξαρτηθεί από αυτό.
(Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Share on:
 
Copyright © Onus News - All Rights Reserved
Developed by Onus News