Ο Γερμανός κατάφερε να φέρει τη Ferrari στο μεσαίο σκαλί του βάθρου
εκμεταλλευόμενος την κακή μέρα και τα λάθη των Mercedes. Αφιέρωσε τη νίκη στον
αδικοχαμένο Jules Bianchi.
Πίσω του τερμάτισαν οι δυο Red Bull,
o Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά
στην καριέρα του στο βάθρο.
Με το ακάθαρτο
μέρος στην εκκίνηση ν’ αποτελεί μειονέκτημα, τα προσπεράσματα εξαιρετικά
δύσκολα και το κομμάτι της ευθείας εκκίνησης τερματισμού να έχει μήκος 610
μέτρα από τη θέση του Hamilton
μέχρι την πρώτη στροφή όλοι είχαν ιδιαίτερη αγωνία για την εκκίνηση. Ο Massa δεν τοποθέτησε σωστά τη
Williams οπότε ο γύρος
σχηματισμού επαναλήφθηκε και οι γύροι αγώνα μειώθηκαν σε 69. Πήρε μάλιστα ποινή
5 δευτερολέπτων γι’ αυτό την οποία εξέτισε πριν την πρώτη αλλαγή ελαστικών.
Ο Vettel πετάχτηκε από την 3η θέση και
έστριψε 1ος στην πρώτη στροφή. Πίσω του βρέθηκε ο Raikkonen που ήταν 5ος ενώ οι Mercedes έχασαν έδαφος με το Hamilton να διαμαρτύρεται
γιατί θεώρησε πως ο Rosberg
βρέθηκε στη γραμμή του. Ο Γερμανός κρατήθηκε πίσω από τις Ferrari που πέτυχαν το ιδανικό ξεκίνημα
ενώ ο Hamilton βρέθηκε
στη 10η θέση καθώς αναγκάστηκε να πατήσει εκτός πίστας σε ακάθαρτο κομμάτι στη
στροφή 6. Μάλιστα συνέχισε να
διαμαρτύρεται έντονα πως ο Rosberg
άλλαξε πάνω από μια φορά τη γραμμή του.
Την ίδια στιγμή έχανε χρόνο πίσω από το Massa πιέζοντας ασφυκτικά για να τον
περάσει.
Μπροστά ο αγώνας βρήκε
ένα ρυθμό με τον Vettel
να οδηγεί την κούρσα και τους Raikkonen,
Rosberg ν’ ακολουθούν
σε απόσταση αναπνοής όχι περισσότερο από 2 sec. Γύρο με το γύρο ήταν εμφανές πως ο Rosberg έχανε έδαφος με ρυθμό 4 δέκατα
στο γύρο και άρχισαν τα ερωτηματικά για τη στρατηγική που ακολουθούσαν οι
ομάδες. Είναι χαρακτηριστικό πως στον
12ο γύρο ο Rosberg
έχασε 1 sec από το Vettel.
Συνεχίζοντας σ’
αυτό το ρυθμό ο Γερμανός με τη Mercedes
είδε μέχρι το 18ο γύρο τη διαφορά του ν’ ανοίγει από το Vettel στα 10 sec και από το Raikkonen στα 7 sec. Την ίδια στιγμή ο Hamilton κινούνταν ταχύτερα απ’ όλους, ο
μόνος κάτω από 1.28 και είχε φτάσει ήδη στην 5η θέση εκμεταλλευόμενος την
είσοδο κάποιων εκ των προπορευόμενων στα pit. Ο ίδιος πέρασε μόνο τον Perez, νωρίτερα είχαν υπερθερμανθεί τα φρένα του ενώ πίεζε το Massa. Ο Βρετανός άλλαξε
ελαστικά για πρώτη φορά στον 20οστό γύρο έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα και κατάφερε
βγαίνοντας οριακά μπροστά από το Bottas να διατηρήσει την 5η θέση. Ο Rosberg μπήκε στον επόμενο γύρο και
έβαλε τη μέση γόμα όπως και ο Ricciardo.
Στον 22ο γύρο μπήκε ο πρωτοπόρος Vettel που έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα. Την ίδια στιγμή ο Raikkonen ενημέρωνε τους
μηχανικούς της Ferrari
πως είχε χάσει ένα κομμάτι από την εμπρός αεροτομή. Τελικά ο Φινλανδός άλλαξε
ελαστικά έβαλε πάλι τη μαλακή γόμα και έμεινε μπροστά από το Rosberg.
Τίποτα δεν άλλαξε
δραματικά μετά την 1η σειρά pit stop
και μόνο ο Hamilton
πίεζε ασφυκτικά το Ricciardo
για την 4η θέση. Ο Βρετανός είχε DRS μετά τον 26ο γύρο και ήταν προσπαθούσε να αιφνιδιάσει τον
Αυστραλό. Απ’ την άλλη η διαφορά του από το Vettel είχε ξεπεράσει τα 30 δευτερόλεπτα. Ο Hamilton πέρασε το Ricciardo και άρχισε να πλησιάζει με
καταιγιστικό ρυθμό το Rosberg
ο οποίος φορούσε τη μέση γόμα.
Στον 34ο γύρο ο
Βρετανός σημείωσε με τη Mercedes
ταχύτερο γύρο με 1:26.8 την ώρα που οι Ferrari γύριζαν στο 1:27.8 και ο Rosberg στο 1:28.7. Φαινόταν πως ήταν
καθαρά θέμα χρόνου να τους φτάσει αν άντεχαν τα ελαστικά του. Δυστυχώς για το Βρετανό αυτό δεν ήταν εύκολο
δεδομένου πως και η θερμοκρασία στο οδόστρωμα είχε πλέον περάσει τους 46
βαθμούς Κελσίου. Από την άλλη οι μηχανικοί της Mercedes πίεζαν το Rosberg ν’ ανεβάσει ρυθμό για να βρεθεί
στο τελευταίο μέρος του αγώνα σε απόσταση βολής από τις Ferrari. Ο Rosberg σε αντίθεση με Hamilton, Raikkonen και Vettel είχε ήδη βάλει τη μέση γόμα και
μπορούσε στο τελευταίο μέρος να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα της μαλακής γόμας.
Στον 41ο γύρο ο Raikkonen διαμαρτυρήθηκε
στους μηχανικούς της Ferrari
για περίεργο θόρυβο και απώλεια δύναμης στο μονοθέσιο του. Όπως τον ενημέρωσαν το πρόβλημα ήταν στο
μεγάλο ηλεκτροκινητήρα MGU-K. Την ίδια στιγμή ο Hulkenberg έχασε τον έλεγχο
της Force India
στην 1η στροφή καθώς κατέρρευσε η εμπρός αεροτομή. Τα θραύσματα βρέθηκαν κάτω
από το μονοθέσιο οδηγώντας το Γερμανό οδηγό σε έξοδο με μπλοκαρισμένους
τροχούς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να
χρειαστεί η επιβολή καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (Virtual Safety Car). Ο Γερμανός βγήκε
ανέπαφος από τη Force India
την ώρα που πολλοί οδηγοί όρμησαν στα pit για αλλαγή ελαστικών.
Προς έκπληξη πολλών
ο Rosberg παρότι
μπορούσε να βάλει τη μαλακή γόμα επέλεξε τη μέση γόμα για το τελευταίο μέρος
του αγώνα. Θυμίζουμε πως είναι μια γόμα
φτιαγμένη να δουλεύει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες και σίγουρα δεν
βολεύονταν με 46 βαθμούς Κελσίου. Εξ’ ου και όλοι οι υπόλοιποι ελαχιστοποίησαν
τη χρήση της. Επιπλέον οι γύροι που απέμεναν ήταν μόνο 14!
Με αγωνία
παρακολουθούν ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, James Allison
αριστερά και ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Maurizio Arrivabene την εμπλοκή του
αυτοκινήτου ασφαλείας που μηδένισε τις διαφορές
Τελικά ο αλυτάρχης
αποφάσισε να εμπλέξει το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαρίσει η πίστα
από τα συντρίμμια. Την ίδια στιγμή ο Raikkonen ενημερώνονταν από τοςυ μηχανικούς της ομάδας του πως θα
έπρεπε για το υπόλοιπο του αγώνα να συνεχίσει χωρίς το μεγάλο ηλεκτροκινητήρα
με πολύ λιγότερη δύναμη.
Ο Vettel είχε επίσης χάσει το προβάδισμα
που με τόσο κόπο έχτισε για 42 γύρους και βρίσκονταν στην πίστα με τη μέση γόμα
που δεν του ταίριαζε καθόλου. Η επανεκκίνηση βρήκε το Ricciardo που είχε τη μαλακή γόμα να
επιτίθεται στο Hamilton
στη στροφή 1 όπου και ακούμπησαν. Ο Αυστραλός έχασε την πορεία του και ο Hamilton φάνηκε να έχει
πρόβλημα από την επαφή. Μπροστά τους ο Rosberg πέρασε εύκολα τη Ferrari του Raikkonen
που υπολειτουργούσε και όρμησε για το Vettel. O Hamilton έχασε ακόμη μια θέση
από την άλλη Red Bull
του Kvyat και ήταν
προφανές πως είχε πρόβλημα.
Ο Ricciardo με πληγωμένη Red Bull πέρασε το Raikkonen και ανέβηκε 3ος την
ώρα που ρωτούσε τους μηχανικούς του για το πόσο σοβαρή μπορεί αν είναι η ζημιά
που του προκάλεσε το χτύπημα του Hamilton. O
Βρετανός αναγκάστηκε μετά την επαφή να μπει στα πιτ ν’ αλλάξει ρύγχος και πήρε
φρέσκια μαλακή γόμα την ώρα που ο Rosberg προσπαθούσε να μαζέψει τη διαφορά του από το Vettel για την 1η θέση.
Πράγμα που γίνονταν με ρυθμό 4 δέκατα στο γύρο έτσι ο Γερμανός πολύ σύντομα
απέκτησε πλεονέκτημα DRS.
Ο Raikkonen μπήκε για
ν΄ αλλάξει ελαστικά και έσβησε η μονάδα
ισχύος. Χάθηκε αρκετός χρόνος για να πάρει πάλι μπροστά με αποτέλεσμα ο
Φινλανδός να επιστρέψει στην πίστα 17ος.
Τελικά μετά από λίγο
εγκατέλειψε.
Ο Rosberg προσπαθούσε να βρει τρόπο να
περάσει το Vettel την
ώρα που ο Ricciardo
πλησίαζε πίσω τους με ρυθμό 1 sec
στο γύρο. Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν στο Hamilton ποινή διέλευσης από
τα pit για την επαφή με
το Ricciardo. Κάπου
εκεί ολοκληρώθηκε και η προσπάθεια του Βρετανού που εκκινούσε από την pole να πετύχει κάτι αξιόλογο
σήμερα. Ακούστηκε δε να ζητά συγγνώμη
από τους μηχανικούς της Mercedes
όταν του επιβεβαίωσαν πως είναι τελευταίος. Την ίδια ώρα η άλλη W06 έδειχνε ανήμπορη στα
χέρια του Rosberg να
περάσει τη Ferrari του Vettel ενώ πίσω ο Ricciardo πίεζε ασφυκτικά
έχοντας και την ταχύτερη μαλακή γόμα. Τελικά ο Αυστραλός σε μια τραβηγμένη προσπάθεια
να περάσει στην 1η στροφή χτύπησε από πίσω τον τροχό του Rosberg ο οποίος αναγκάστηκε να μπει στα
pit για αλλαγή. Το ίδιο
και ο Ricciardo καθώς
έσπασε η εμπρός αεροτομή του. Έτσι πίσω από το Vettel βρέθηκε ο Kvyat ενώ ο Ricciardo επέστρεψε στην 3η θέση.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά
ο Alonso κατάφερε να
πλασαριστεί στην 5η θέση με τη McLaren Honda
ένα αποτέλεσμα βάλσαμο για τη βρετανική ομάδα που επίσης είδε το Button να παίρνει και αυτός
τους δυο βαθμούς της 9ης θέσης. Τελικά οι Mercedes τερμάτισαν ο μεν Hamilton 6ος ο δε Rosberg
8oς. Ο νεαρός Ρώσος Daniil Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά
στην καριέρα του στο βάθρο σε μια πίστα που η υστέρηση της μονάδας ισχύος δεν
παίζει τόσο σημαντικό ρόλο. Σίγουρα είναι ένα καλό αποτέλεσμα για την Red Bull Renault να δει και τα δυο
μονοθέσιά της στο βάθρο, αυτό είχε να συμβεί από το 2013.
Πηγή: newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου